Ustájení čtyř starokladrubáků stojí měsíčně 20 tisíc korun, ročně se výdaje na jízdní policii pohybují ve statisících. A je to jen proto, že Pardubice je město koní, tvrdí opoziční zastupitelé, v ulicích ale podle nich jízdní policie vidět není. „Jako občan tohoto města jsem se s jízdní policií nesetkal,“ potvrdil městský zastupitel František Brendl (Pardubáci). Radní za ČSSD Jindřich Tauber doplnil: „Lepší by bylo je zrušit a radši strážníkům pořídit kola a motorky.“
Kritiku zastupitelů však vedení radnice odmítá. Naopak tvrdí, že jízdní policie k Pardubicím prý neodmyslitelně patří. „Jestliže jsou Pardubice městem koní, je logické, že jako součást městské policie má město jízdní oddíl,“ prohlásil primátor Jaroslav Deml (ODS). Rušení jízdní policie radnice nechystá, podle primátora k tomu není důvod. „Dělají pochůzky po území města a v chatové oblasti,“ dodal primátor Deml.

Reportáž Erika Knajfla
Zastupitelé ale upozorňují také na to, že rozpočet města zatěžují i různé soutěže, kterých se pardubická jízdní policie pravidelně účastní. „Koně se mohou dostat do skutečně velmi složitých situací a jezdec musí vědět, jak koně reagují. Soutěže takové situace vlastně navozují,“ brání ředitel Městské policie Pardubice Petr Kvaš.
Státní nebo městskou jízdní policii má v České republice nyní pouze 6 měst, je mezi nimi například Praha, Ostrava nebo Brno. Naopak zrušit jízdní oddíl se před rokem rozhodlo Kladno.
