První návrhy na úpravy prostoru před olomouckým hlavním vlakovým nádražím se objevily už za Rakouska–Uherska. „Ve třicátých letech byl ten prostor přestavěn a od té doby v podstatě ten stav zůstal až na drobné úpravy nezměněn,“ potvrdil ředitel projekční kanceláře Luděk Šťastný. O rekonstrukci přednádraží začala Olomouc vážněji uvažovat až v roce 1998.
V roce 2001 se město pouští do rekonstrukce. Opravy zahrnují vybudování podzemního parkoviště, podchodu do místní části Hodolany a úpravu prostoru před krajským úřadem. Náklady dosahují dvou set patnácti milionů korun.
O tři roky později přichází na řadu jižní část přednádraží za sto třináct milionů. Poslední etapa oprav se rozjela loni. Její součástí byla dostavba přednádraží v severní části, dopravní napojení okolních ulic a modernizace odbavovacího terminálu. „Je to taková vstupní brána do města a myslím si, že působí daleko lépe, než působila před těmi patnácti, dvaceti lety,“ říká primátor města Olomouce Martin Novotný.
