Elektrobusy byly jednoznačně špatný nákup, tak hodnotí nový projekt ekologického dopravního spojení Malostranského náměstí s Nemocnicí pod Petřínem opoziční zastupitelé Prahy 1. Dopravnímu podniku i radnici se podle nich vymstilo prosazování italských elektrobusů, které se během krátké doby ukázaly být nadmíru poruchové a musely je nahradit autobusy s naftovým motorem. „Tu službu by pravděpodobně daleko lépe obstaraly již vyzkoušené autobusy na zemní plyn, které ale bohužel byly v tomto případě odmítnuty,“ uvedl opoziční zastupitel MČ Praha 1 Filip Pospíšil (SZ).
Řidiči mimo kameru přiznávají, že elektrobusy jsou pro malostranský svažitý terén a dlážděné ulice nevhodné. Nejenže se jim rozbíjejí baterie, problémy jsou také s podvozky a brzdami. „Jezdil jenom jeden elektrobus a druhý byl v opravě a potom zase naopak,“ potvrdil vrátný Nemocnice pod Petřínem Tomáš Frýdl. Starosta MČ Praha 1 Filip Dvořák (ODS) však zdůraznil: „Nám se jedná o to, aby byly splněny tři základní atributy: aby to byl minibus, byl nízkopodlažní a aby ho pohánělo ekologické medium. Všechno ostatní už je na dopravci.“

Reportáž Luďka Jíry
Přestože elektrobusy byly během půl roku dva měsíce v servisu, dopravní podnik o jejich výměně za vozy s plynovým pohon neuvažuje. „Nemáme čerpací stanice, nemáme žádné opravárenské centrum. Byly by to veliké investice,“ prohlásila mluvčí Dopravního podniku hl. m. Praha Ilona Vysoudilová.
Představenstvo dopravního podniku naopak schválilo nákup dalších pěti elektrobusů, na něž vypíše výběrové řízení. Jezdit by měly na lince mezi Florencí a Mariánským náměstím, která se má otevřít na konci roku.