V centrální budově najdou lidé infocentrum, úschovnu kol, občerstvení, ale své místo tam bude mít i provozní zázemí pro řidiče a dispečery. „Vznikne architektonicky odvážné a velmi zajímavé řešení terminálu. Do Chebu tím přichází závan mladé architektury,“ komentoval stavbu hejtmanský náměstek Petr Navrátil. Hejtman Josef Novotný potom zdůraznil možnost přejít pod střechou z vlaku do autobusu.
Chebský starosta Pavel Vanoušek ovšem upozornil, že pro budoucí pohodlí budou muset cestující nejprve přežít rok, kdy bude prostranství před nádražím rozkopané a obtížně přístupné. Podle starosty je ale terminál pro město velmi důležitý. „Město Cheb je přeplněné dopravou a my se snažíme, aby lidé začali více využívat právě MHD, a nový terminál by k tomu měl přispět,“ řekl Pavel Vanoušek.
Vjezd do terminálu je navržen přes křižovatku z Dukelské ulice. Parková úprava stávající vzrostlé zeleně, doplněná novou výsadbou, bude tvořit hlukovou a prachovou clonu vůči okolní zástavbě. „Současně se stavbou terminálu se počítá také s rekonstrukcí Žižkovy ulice, včetně křižovatky s Dukelskou ulicí,“ doplnil Vanoušek.
Zahájení stavby chebského terminálu se vleklo především kvůli finanční náročnosti. Přestože většinu nákladů pokryje evropská dotace, hrozilo chebské radnici, že bude muset sama sehnat téměř dvacet milionů. Nakonec však stavbu převzal kraj a terminál se mohl začít budovat. Hotov má být do konce roku 2012.