Na dva měsíce se uzavře vedlejší trať z Prahy do Berouna

Praha – Mezi Prahou a Berounem začne příprava na rekonstrukci hlavní železniční trati. Zatím proto bude na dva měsíce uzavřena vedlejší trať, která vede přes Rudnou. Správa železniční dopravní cesty chce trať zmodernizovat, aby mohla sloužit jako objízdná trasa, která odlehčí tah přes Karlštejn během rekonstrukce. Trať označovaná v jízdním řádu číslem 173 bude uzavřena celá od 1. srpna do 29. září.

Místo motorových vlaků budou muset cestující využívat autobusy linky X-S6 (železniční linka je v systému PID značena jako S6). Ty ovšem nebudou zastavovat v Praze-Hlubočepích a Holyni, naopak bude možné přistoupit i na autobusových zastávkách Rudná-U kina, Rudná-Dušníky a Jinočany-náměstí.

Výluka umožní provést první etapu modernizace trati, která se má proměnit v dočasnou součást dálkového tahu Praha–Plzeň. „Mimo jiné bude zvýšeno nástupiště ve stanici Rudná u Prahy, dojde k odstranění části omezení rychlosti a také budou zahájeny práce na zřízení nové výhybny ve stanici Praha-Hlubočepy pro zvýšení kapacity trati,“ shrnul plány SŽDC mluvčí společnosti Ropid Filip Drápal.

Trať, která má během rekonstrukce hlavního tahu přes Černošice, Řevnice a Karlštejn posloužit jako odklon pro vlaky Praha–Plzeň, hlavní dráhu nenahradí stoprocentně. Je pouze jednokolejná a neobsluhuje tak významná sídla jako černošická trasa. Navíc je sklonově náročná. Že je přesto možné posílat na ni například plzeňské rychlíky, se však ukázalo už před deseti lety. Tehdy povodeň poničila hlavní trať a Českým drahám nezbylo než do čela dlouhých a těžkých souprav postavit dieselové lokomotivy a poslat je přes Rudnou.