„Jak zakonzervovat D8?“ radí se silničáři

Ústí nad Labem – Již v pátek přerušilo Ředitelství silnic a dálnic dostavbu dálnice D8 v posledním chybějícím úseku Lovosice–Řehlovice. Krajský soud v Ústí nad Labem minulý týden zrušil rozhodnutí krajského úřadu, který zamítl odvolání proti stavebnímu povolení, to proto opět není pravomocné. Silničáři se nyní rozhodují, jakým způsobem celou stavbu zakonzervují, aby případné obnovení prací nebylo příliš nákladné.

Soud vyřkl verdikt, který fakticky zakázal další stavbu, ve středu, Ředitelství silnic a dálnic v pátek oznámilo, že končí stavbu dálnice D8. Jednoduše opustit stavbu však není možné. Některé stavby je nutné zakonzervovat. Opatření budou stát miliony korun, silničáři se snaží nalézt způsob, jak to učinit co nejlaciněji.

ŘSD doufá, že přestávka nebude trvat déle než dva měsíce, které má krajský úřad na opakované vypořádání s odvoláním proti stavebnímu povolení. Například rozestavěný ochranný val mohou za tu dobu zničit deště, nebude-li zabezpečen. Současně však může být zbytečné na pouhé dva měsíce svah zcela zabetonovat.

Telefonát Petry Tachecí (zdroj: ČT24)

Co s podobnými stavbami udělají, se stavaři a silničáři radí. Jejich závěry ještě bude muset posoudit stavební úřad.

Sdružení ochránců životního prostředí se ke krajskému úřadu odvolalo proti stavebnímu povolení kvůli udajným nedostatkům v dokumentaci EIA ke stavbě Lovosice–Řehlovice. Krajský úřad odvolání zamítl, povolení tak bylo pravomocné a začala dostavba dálnice. Aktivisté se však obrátili na soud, kterému se nelíbil způsob, kterým krajští úředníci zdůvodnili zamítnutí odvolání. Proto zamítnutí zrušil a stavební povolení opět přestalo být pravomocné.