Podle odhadu organizátorů se srazu účastnila zhruba stovka příznivců dvouplošníků s typicky brumlavým zvukem. V pátek účastníci absolvovali let přes ruzyňské letiště a přistání na kbelském letišti, kde si prohlédli muzeum.
Na setkání proberou piloti ledacos, i náhradní díly, kterých ubývá. „Třeba v některém státě může být dostatek některých dílů, a ty se poté mohou hodit některým jiným uživatelům,“ vysvětlil Kolmann. Tradiční součástí sletu je samozřejmě i výlet Andul nad českou krajinou. „Pro zajímavost uděláme průlet nad letiště Ruzyň,“ plánoval pilot Michal Javůrek.
Podle Kolmanna je An-2 spolehlivý stroj, který se v České republice i jinde na světě stále používá například pro výsadky parašutistů. „V České republice jich je v provozu zhruba 15 až 20, cena letuschopného stroje se pohybuje mezi milionem až 1,5 milionem korun,“ řekl Kolmann.
Prototyp letadla Antonov An-2 vzlétl poprvé v srpnu 1947 a projektován byl jako letadlo pro zemědělství. V České republice se první letouny objevily v roce 1956, o dva roky později získaly dva stroje aerokluby Svazarmu. V dalších letech se pak do České republiky dostalo několik desítek Andul. Letouny se později vyráběly v Polsku a v Číně.
