Mezi dvěma a půl tisíci obrnických obyvatel jsou lidé ze tří kontinentů. Jejich děti chodí do místní školky a ukazuje se, že část ze 70 žáků má potíže s češtinou. Například Abraham z Etiopie česky téměř nemluví a rozumí jenom částečně.
Zlepšit jejich znalost jazyka a tím i šance v dalším životě chce vedení mateřské školy prostřednictvím interaktivní tabule. Podle učitelek účinně přitahuje jejich zájem. „Pozornost dětí je daleko delší, jsou soustředěnější,“ upozornila ředitelka obrnické školky Vladimíra Šusková.
Zařízení za 80 tisíc korun pomáhá nejen dětem, které neumějí česky, ale i handicapovaným dětem – do školky chodí i nevidomá dívka. Obec chce v budoucnosti využití nových technologií ve výuce nejen podporovat, ale i rozšiřovat. „Každá investice do dětí má smysl, protože děti jsou naše budoucnost,“ podotkla starostka Drahomíra Miklošová.
Vedení obce těší i to, že zájem dětí o novou tabuli se přenáší i na rodiče. Ty nyní více zajímá, co se ve školce děje.
