Děti v obrnické školce jsou ze tří kontinentů, interaktivní tabule je naučí česky

Obrnice (Mostecko) – Pro mateřskou školu pořídila radnice Obrnic na Mostecku interaktivní výukovou tabuli. Obec patří podle sociologické studie Ivana Gabala mezi sociálně vyloučené lokality a ve školce je přes osmdesát čtyři procent dětí ze sociálně slabých rodin. Mezi dětmi, které tabuli využívají mimo jiné k poznávání češtiny, je například Etiopan nebo Kazaši.

Mezi dvěma a půl tisíci obrnických obyvatel jsou lidé ze tří kontinentů. Jejich děti chodí do místní školky a ukazuje se, že část ze 70 žáků má potíže s češtinou. Například Abraham z Etiopie česky téměř nemluví a rozumí jenom částečně.

Zlepšit jejich znalost jazyka a tím i šance v dalším životě chce vedení mateřské školy prostřednictvím interaktivní tabule. Podle učitelek účinně přitahuje jejich zájem. „Pozornost dětí je daleko delší, jsou soustředěnější,“ upozornila ředitelka obrnické školky Vladimíra Šusková.

Zařízení za 80 tisíc korun pomáhá nejen dětem, které neumějí česky, ale i handicapovaným dětem – do školky chodí i nevidomá dívka. Obec chce v budoucnosti využití nových technologií ve výuce nejen podporovat, ale i rozšiřovat. „Každá investice do dětí má smysl, protože děti jsou naše budoucnost,“ podotkla starostka Drahomíra Miklošová.

Vedení obce těší i to, že zájem dětí o novou tabuli se přenáší i na rodiče. Ty nyní více zajímá, co se ve školce děje.

Petr Baraňák o interaktivní tabuli v obrnické školce (zdroj: ČT24)