Šternov–Psáře: Práce naplno vypuknou v pondělí

Divišov (Benešovsko) – Naplno propuknou přípravné práce na modernizaci dálnice v posledním letos plánovaném úseku příští pondělí 22. července. Mezi křižovatkami Šternov a Psáře se sice už dělníci pohybují, ale zatím pouze stavějí přejezdy středovým pásem, řidičů se tak dotýkají omezení pouze ve dvou krátkých úsecích.

Částečná uzavírka dálnice D1 mezi 41. a 49. kilometrem začne 22. července, práce budou probíhat ve směru na Prahu, který stavbaři provizorně rozšíří. Tato část prací by podle harmonogramu, který schválilo ministerstvo dopravy, měla skončit do 15. září.

Podobně jako v nedalekém úseku Loket–Hořice bude se i mezi Šternovem a Psáři jezdit v režimu 2+1+1 pruh – ve směru na Brno se bude jezdit odstavným a pravým pruhem, ve směru na Prahu pouze v levém pruhu a také levým pruhem protisměrného jízdního pásu. Rychlost bude stejně jako v jiných rozkopaných úsecích snížena na 80 km/h. Odpočívadlo Blanice, které je zhruba uprostřed úseku Šternov–Psáře, je u jízdního pásu ve směru na Brno, omezení se ho tak nedotkne.

Ředitelství silnic a dálnic počítá letos s pracemi na čtyřech částech D1 v modernizovaném úseku mezi Prahou a Brnem. Šternov–Psáře je z nich poslední. Již v květnu se dělníci nastěhovali na dva vysočinské úseky Větrný Jeníkov – Jihlava a Lhotka – Velká Bíteš, v červnu začaly práce také mezi Loktem a Hořicemi na pomezí Středočeského kraje a Vysočiny. V každém úseku bude rozšířen jeden jízdní pás tak, aby jím mohla auta jezdit obousměrně ve dvou jízdních pruzích. Potom začne modernizace druhého pásu, po jejím skončení se provoz přestěhuje na něj a proběhne modernizace druhé poloviny dálnice. Dálnice dostane nový cementobetonový povrch, jízdní pásy také budou širší než dosud a okolní infrastrukturu silničáři nechají upravit tak, aby bylo možné dálnici v budoucnu přestavět ze čtyřpruhové na šestipruhovou. Za opravu od Mirošovic na Benešovsku po Kývalku u Brna zaplatí stát asi 14 miliard korun.