Poslední část opravy koridoru v Plzni začne počátkem roku

Plzeň – Správa železniční dopravní cesty dokončuje přípravu železniční stavby, která jako jediná z rekonstrukčních prací na koridoru v Plzeňském kraji ještě nezačala. Pro modernizaci úseku od plzeňského hlavního nádraží do Doubravky vybírá SŽDC dodavatele, stavbu by chtěla zahájit na počátku příštího roku, hotová bude spolu se sousedním úsekem do Rokycan v roce 2016 – půjde-li ovšem vše, jak si správci kolejí představují.

Hlavní západočeský železniční tah, který vede z Chebu přes Plzeň do Prahy, má uprostřed své trasy v Plzni a okolí díru – na modernizaci v Plzni a jejím okolí se ještě pracuje a v krátkém úseku mezi plzeňským hlavním nádražím a Doubravkou modernizace dokonce ještě neskončila. SŽDC ale dokončuje výběrové řízení, po kterém by přestavba trati na východě města měla ihned začít. „Otevírání obálek bude v prosinci. Do konce ledna bude výběr dodavatele uzavřený, pokud nenastanou problémy,“ uvedl Mojmír Nejezchleb ze SŽDC.

Připravovaná stavba propojí úsek nazvaný Průjezd železničním uzlem Plzeň ve směru III. tranzitního železničního koridoru, jehož modernizaci SŽDC dokončuje, a úsek Rokycany–Plzeň, kde rekonstrukce v minulém týdnu oficiálně začala. „Její součástí už nebudou podchody, jako je tomu u dokončovaného západního zhlaví. Půjde vyloženě o kolejařinu na povrchu,“ upozornil Mojmír Nejezchleb. Za rekonstrukci trati do Doubravky zaplatí železniční správa zhruba miliardu, z ní tři čtvrtiny zaplatí EU z programů Doprava I a II. Podle Nejezchleba je o zakázku velký zájem, přihlášky poslalo deset firem.

Novou podobu má mít trať ve východní části Plzně v roce 2016. Půjde-li vše podle plánů SŽDC, skončí oprava ve stejnou dobu jako stavba přilehlé přeložky trati do Rokycan. Ta už nepovede přes Chrast, nýbrž přímo, část trasy povede čtyřkilometrovým tunelem. Příprava této stavby ovšem ukázala, že plány SŽDC ne vždy vycházejí. Slavnostně začala minulý týden, po letech, kdy se nejprve nedařilo vykoupit pozemky, potom se Úřad pro ochranu hospodářské soutěže půl roku zabýval výběrem dodavatele. Oficiální zahájení stavby navíc nešlo ruku v ruce se zahájením stavby, probíhá archeologický průzkum, a tak se začne stavět až na jaře.