Auta se po mnoha měsících mohla na dálnici D1 mezi Šternovem a Psáři opět rozjet 130kilometrovou rychlostí. Kdyby bylo vše šlo podle plánu, zanikla by taková zpráva mezi mnoha podobnými. Nakonec se ale z úseku Šternov–Psáře stal model, jak by měl průběh rekonstrukce dálnice vypadat – pro stavitele dalších úseků model takřka nedostižný. „Jde o první modernizovaný úsek nejdůležitější dopravní tepny České republiky. Věřím, že se nám podaří do budoucích let pokračovat rychlejším tempem, než tomu bylo doposud,“ uvedla pověřená ředitelka Ředitelství silnic a dálnic Soňa Křítková.
Kromě úseku u Psář se blíží ke konci také poslední práce mezi Loktem a Hořicemi na pomezí Benešovska a Pelhřimovska. Naopak u Jihlavy a Velké Bíteše se sice již nepracuje, modernizace je ale v obou případech hotová pouze z poloviny a práce a související omezení budou pokračovat napřesrok. U Velké Bíteše se práce zpozdily kvůli sporu o vícepráce, u Jihlavy nařídilo ministerstvo dopravy práce přerušit kvůli hrozícímu zpoždění a obavám z brzkého příchodu zimy na Vysočinu. ŘSD původně chtělo letos v létě zahájit přípravné práce také v úsecích Hvězdonice–Ostředek, Měřín – Velké Meziříčí západ a Ostrovačice–Kývalka. Kvůli odvolání proti územnímu rozhodnutí ale stavby začít nemohly.
Modernizace se týká dálničního úseku mezi Mirošovicemi a Kývalkou. Její součástí je důkladná rekonstrukce samotné dálnice, přestavba nadjezdů a také rozšíření obou jízdních pásů. Všechny práce by měly být hotové po šesti letech.