„Tématem byl architekt Loos a všechno, co je s jeho působením v Plzni spojeno, tzn. jeho osobnost, jednotlivé realizace, osudy objednavatelů a také osudy samotných interiérů,“ přiblížil zadání pro umělce autor výstavy Michal Koleček.
Galerie: Loosovy interiéry v Plzni: Bendova 10
Například Benedikt Tolar použil ve své práci jeden ze znaků typických pro Loosovy interiéry – krb. „Inspirativní je pro mě určitě materiálovostí,“ říká sochař o slavném architektovi. „Snažil jsem se jeho materiály posunout do současnosti, komentovat, s čím se pracuje v dnešní společnosti,“ doplnil.

Reportáž z komentované prohlídky výstavy
„Tato výstava je z mého pohledu především o současné identitě,“ souhlasí Michal Koleček. O tu se pokusilo celkem třináct výtvarných umělců mladší a střední generace, například i Jiří Černický, Dominik Lang nebo Milena Dopitová.
Galerie: Jiří Černický / Odstředivý panel, 2016-17
Většina představovaných prací nevznikla předem, ale až přímo pro Masné krámy. Interiéry duše jsou zde k vidění do konce dubna, spolu s autorem výstavy si je návštěvníci mohou projít při komentované prohlídce 22. března.