„Upletla jsem si trošku na sebe bič, protože tylová opona, za kterou hrajeme, nás omezuje v pohybu, nemůžeme se dostat na forbínu, jak bývá zvykem, ale myslím si, že to stojí za efekt 3D obrazu,“ uvedla k výraznému vizuálnímu prvku režisérka. Moderní jsou také neoprenové kostýmy. Rigoletta nastudovala v jednom roce podruhé, loni v březnu jej představila v ústeckém divadle. Olomoucká verze je ale odlišná.
Opera, kterou Giuseppe Verdi napsal na námět divadelní hry Victora Huga, patří k nejnáročnějším operním titulům. Hlavní hrdina, dvorní šašek a panský přisluhovač Rigoletto, prožívá prudké změny emocí – lásku, zlobu i nenávist. „Čím déle to dělám, tím více zjišťuji, že ta role je o to krásnější, o co je těžší,“ domnívá se ale Vladislav Zápražný, který barytonový part zpíval poprvé v roce 1987. V Olomouci jej alternuje Jakub Tolaš.

Reportáž: Rigoletto v Olomouci a ve 3D
V premiéře odehrálo Moravské divadlo tragický příběh hrbáče Rigoletta 23. ledna. Nejbližší reprízy jsou plánovány na 25. ledna a 29. února.