Hlavní turecký výrobce autobusů bude spolupracovat se Škodovkou

Skupina PPF, vlastník plzeňské strojírenské skupiny Škoda Transportation, získala poloviční podíl v podniku Temsa, hlavním tureckém producentovi autobusů a lehkých nákladních aut. Akvizice byla podle plzeňské firmy uzavřená minulý týden. Škoda Transportation teď připravuje obchodní a produktovou strategii vzájemné spolupráce na jednotlivých trzích, řekl prezident Škody Transportation Petr Brzezina.

Pro plzeňského výrobce tramvají, trolejbusů, vlaků a vozů metra je turecký trh zajímavý. Desítky jeho tramvají tam jezdí ve dvou městech. „Je to příležitost pro další rozvoj našich moderních a ekologických produktů,“ uvedl Brzezina.

Podle webových stránek vyrábí ročně Temsa v závodě v Adaně přes deset tisíc autokarů, autobusů a lehkých nákladních vozů. Působí téměř na sedmdesáti trzích světa včetně USA, Velké Británie, Francie, Německa a Itálie. Pro sériovou výrobu má připravené dva různé elektrické autobusy.

Flotila 14 škodováckých bateriových tramvají v tureckém městě Eskişehir podle mluvčího Škody Michala Tobrmana najezdila za dva roky dva miliony kilometrů. Hodnota kontraktu, uzavřeného v září 2016, dosáhla tehdy 700 milionů korun.

Nízkopodlažní vozy, které pojmou až 276 cestujících, jsou vybavené výkonnými trakčními bateriemi pro jízdu na trasách bez trolejí. „Garanční služby tam zajišťuje stálá servisní skupina našich specialistů, kteří spolupracují s kolegy z tamního dopravního podniku,“ uvedl manažer servisu Škody Transportation Matěj Mottl.

Nízkopodlažní škodovácké tramvaje jezdí už šestým rokem také ve městě Konya

Plně nízkopodlažní škodovácké tramvaje ForCity Classic vozí už šestým rokem cestující v dalším tureckém městě Konya, kam Škoda Transportation dodala 60 tramvají a 12 tramvají s bateriovým pohonem. Kontrakt z roku 2013 za více než 3,4 miliardy korun byl jednou z nejvýznamnějších exportních zakázek skupiny na tramvaje.

„Také díky bateriovým tramvajím je jméno naší společnosti čím dál častěji pozitivně skloňováno mezi tureckými dopravními podniky. Turecký trh kolejových vozidel je předmětem naší dlouhodobé soustavné obchodní činnosti,“ řekl ředitel servisu Radek Elhota. Projekt beztrolejové tramvaje, který připravilo město Konya na trati Alaaddin-Soud, získal ocenění například v soutěži projektů hromadné dopravy Mezinárodního sdružení dopravních podniků.