Hnutí vyzývá k bojkotu reklamy na Facebooku. Sociální síť prý kvůli zisku toleruje nenávist

Organizátoři hnutí, které volá po bojkotu reklamy na Facebooku, plánují kampaň rozšířit do celého světa a zaměřit se chtějí i na evropské firmy. Domnívají se, že provozovatel zmíněné sociální sítě nedělá dost pro zastavení nenávistných projevů.

„Dalším krokem je celosvětový tlak,“ prohlásil v rozhovoru s agenturou Reuters Jim Steyer, který stojí v čele organizace Common Sense Media. Ta společně s organizací Free Press a skupinami hájícími občanská práva Color of Change a Anti-Defamation League hnutí vede. Vzniklo v reakci na smrt amerického černocha George Floyda při policejním zákroku.

Kampaň s názvem Stop Hate for Profit začne nyní oslovovat přední evropské společnosti, aby se k bojkotu reklamy na Facebooku přidaly. Podle kampaně společnost Facebook, která provozuje stejnojmennou sociální síť a také další síť Instagram, odmítá důrazněji zakročit proti nenávistným projevům na svých platformách, neboť nechce ohrozit příjmy z reklamy.

Nově se přidal Starbucks

Hnutí už podpořilo přes 160 firem včetně americké telekomunikační společnosti Verizon Communications, nizozemského výrobce spotřebního zboží Unilever nebo největšího světového výrobce nealkoholických nápojů, americké společnosti Coca-Cola.

Americký kavárenský řetězec Starbucks v neděli oznámil, že pozastavuje veškerou svou reklamu na všech sociálních sítích, aby se mohl soustředit na hledání možností, jak zastavit šíření nenávistných projevů na internetu. „Jsme přesvědčeni, že je třeba udělat více pro vytvoření přátelských a začleňujících on-line komunit,“ uvedl Starbucks.

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg už kvůli bojkotu přišel o miliardy dolarů. V pátek akcie jeho firmy klesly o 8,3 procenta, nejvíce za poslední tři měsíce.