Nálada spotřebitelů v Německu se po pandemii zlepšuje, ukazuje průzkum

V Německu se po pandemii zotavuje nálada spotřebitelů. Index důvěry na měsíc červen sice zůstal v záporném pásmu, ale zvýšil se z rekordně nízké květnové úrovně. Ukázaly to výsledky průzkumu, které zveřejnil německý institut GfK.

Ilustrační foto
Zdroj: ČTK/AP Autor: Martin Meissner

Hodnota indexu spotřebitelské nálady na měsíc červen vystoupila na minus 18,9 bodu z květnových minus 23,1 bodu. Analytici podle agentury Reuters čekali mírně silnější oživení, v průměru na minus 18,3 bodu.

Postupné otevírání ekonomiky podnítilo tendenci spotřebitelů nakupovat, poznamenal výzkumný pracovník GfK Rolf Bürkl. Nejistota ale podle něj zůstává vysoká, protože spotřebitelé očekávají hlubokou recesi.

„Přetrvává vysoká úzkost ze ztráty zaměstnání, která se spolu se ztrátou příjmu ukázala jako hlavní překážka spotřeby,“ řekl Bürkl. Maloobchodníci a výrobci se podle něj musejí této situaci více přizpůsobit.