Karlovarské minerální vody míří do Srbska. Spolu s PepsiCo kupují tamního výrobce nápojů

Karlovarské minerální vody (KMV) a firma PepsiCo zakládají společný podnik a kupují srbského výrobce minerální vody a nealkoholických nápojů Knjaz Miloš – jedničku na místním trhu. Cenu transakce, kterou musí schválit antimonopolní úřady, firmy nezveřejnily. Dokončena by měla být ve třetím čtvrtletí letošního roku.

Výroba v závodě Karlovarských minerálních vod
Zdroj: ČTK Autor: Slavomír Kubeš

„Dosavadní spolupráce mezi PepsiCo a Karlovarskými minerálními vodami je velmi úspěšná a díky této transakci vidíme významný potenciál pro růst a rozšiřování naší společné obchodní historie,“ řekl Christophe Guille z PepsiCo. Podle generálního ředitele KMV Alessandra Pasquala toto nové spojení jen potvrzuje společnou vizi a úsilí o dlouhodobý rozvoj podnikání v regionu.

Společnost Knjaz Miloš se sídlem v srbském Aranđelovaci je s více než 200letou historií největším výrobcem minerálních vod a energetických nápojů na srbském trhu. Zahrnuje přírodní perlivou minerální vodu Knjaz Miloš, přírodní nesycenou minerální vodu Aqua Viva, energetický nápoj Guarana, nealkoholický nápoj ReMix a džusy Gusto a Golf. Společnost v Srbsku zaměstnává na 800 pracovníků.

Karlovarské minerální vody se rozrůstají po Evropě

Karlovarské minerální vody akvizicí této firmy pokračují ve své evropské expanzi. Od roku 2008 vlastní rakouskou firmu Waldquelle Kobersdorf. V roce 2015 ovládly dva vedoucí výrobce balené vody v Maďarsku Kékkúti Ásványvíz a Szentkirályi Ásványvíz. Předloni přidaly do svého portfolia společnost Quadrant Beverages JSC, oficiálního výrobce nealko nápojů PepsiCo v Bulharsku, a loni odkoupily podniky firmy PepsiCo v Česku, na Slovensku a v Maďarsku. Nákupem Knjaz Miloš se KMV dostane na trhy v Srbsku, Bosně, Makedonii a Černé Hoře. KMV zatím neplánuje rozmach na jiné trhy v Evropě či mimo ni.

„Teď se budeme soustředit na Srbsko, Bosnu, Makedonii a Černou Horu. Pokud se objeví něco
dalšího, uvidíme. Velmi zajímavým trhem by bylo Turecko.“

Alessandro Pasquale

generální ředitel KMV

„Bylo naším dlouhodobým cílem dostat se na jihovýchodní evropský trh. Knjaz Miloš je lokálním tržním vůdcem, což je pro nás důležité. Je to taková srbská Mattoni,“ uvedl Pasquale. Díky společnému podniku s PepsiCo a nákupu Knjaz Miloš podle něj mohou letos tržby KMV vzrůst na 14,5 miliardy korun z loňských 8,8 miliardy korun.

V Česku vyrábí Karlovarské minerální vody vedle tradiční minerální vody Mattoni pramenitou vodu Aquila a Toma, minerální vody Magnesia, Poděbradka, Dobrá voda a Hanácká Kyselka, značky nealkoholických nápojů Pepsi, Mirinda, 7UP, Gatorade, Mountain Dew a další. Ve všech zemích, kde KMV operuje, zaměstnává na 2400 zaměstnanců.