Twitter je historicky poprvé v plusu. Sociální síť vydělala téměř dvě miliardy korun

Sociální síť Twitter vykázala svůj první zisk v historii. Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2017 Twitter dosáhl na zisk ve výši 91,1 milionu dolarů, v přepočtu 1,9 miliardy korun. Ve srovnatelném období předchozího roku firma hospodařila se ztrátou 167,1 milionu dolarů, tedy 3,4 miliardy korun.

Očištěný zisk činil 19 centů, analytici dotazovaní agenturou Reuters čekali zisk 14 centů na akcii. Příjmy se meziročně zvýšily o dvě procenta na 731,6 milionu dolarů. To byl první růst od čtvrtého čtvrtletí roku 2016. Příjmy z reklamy stouply o jedno procento na 644 milionů USD.

Twitter však zaostal za očekáváním v počtu uživatelů svých služeb. Ve čtvrtém čtvrtletí počet aktivních uživatelů za měsíc činil 330 milionů, což bylo o čtyři procenta více než před rokem. Proti předchozímu kvartálu však klesl a analytici čekali až 332,5 milionu aktivních uživatelů měsíčně. Údaj o uživatelích investoři pečlivě sledují jako ukazatel možného vývoje budoucích příjmů z reklamy.

„Tržby vykázaly poprvé za několik čtvrtletí růst, což je příznivý signál,“ uvedl analytik Michael Pachter z makléřské společnosti Wedbush Securities. Dodal nicméně, že stagnace počtu uživatelů je naopak varovným signálem. 

Management uvedl, že ke stagnaci přispěly sezonní důvody spolu s tím, že se Twitter rozhodl zrušit falešné účty.

Oznámení zisku doprovodil i růst ceny akcií

Neschopnost Twitteru vykázat zisk mátla investory vzhledem k tomu, že firma je přítomná téměř ve všech médiích a oblíbená mezi celebritami, sportovci a politiky, včetně amerického prezidenta Donalda Trumpa. Twitter v říjnu naznačil, že by mohl být blízko zvratu, protože snížil své výdaje.

Akcie podniku po zveřejnění ziskového výsledku zamířily prudce vzhůru. Krátce po zahájení obchodování se vyšplhaly na nejvyšší úroveň od července 2015 a po 17:00 SEČ si připisovaly více než 19 procent.

V USA, ze kterých pochází většina příjmů Twitteru, počet měsíčních uživatelů klesl na 68 milionů z 69 milionů ve třetím čtvrtletí. Konkurenční větší Facebook má 2,1 miliardy měsíčních uživatelů.