Prodej aut v Evropě vzrostl na nový rekord. Na vlně se veze i Škoda

Rekordní prodej aut v Evropě (zdroj: ČT24)

Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii v září meziročně vzrostl o 7,2 procenta na téměř 1,46 milionu vozů. Je to nejlepší zářijový výsledek v historii sledování těchto údajů. Tempo růstu nicméně zpomalilo z deseti procent v předchozím měsíci, vyplývá z údajů Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA). V prvních třech čtvrtletích letošního roku odbyt aut vzrostl o osm procent na 11,24 milionu.

Růst prodeje aut v období od ledna do září zaznamenaly všechny velké evropské trhy. Například v Německu se odbyt zvýšil zhruba o šest procent, ve Španělsku o 11,5 procenta a v Itálii o více než 17 procent.

„V podstatě jedinou z významných evropských zemí, kde se dlouhodobě zaznamenává pokles, je Nizozemsko, kde je to zřejmě v souvislosti s tím, že byly zastaveny nebo ukončeny podpory u ekologických aut, ale jinak všechny evropské trhy rostou,“ dodal šéfredaktor Autoweek.cz Vladimír Rybecký.

Mladoboleslavská Škoda Auto za první tři čtvrtletí zvýšila v EU prodej o 6,8 procenta na 481 263 vozů. V samotném září jí odbyt na unijním trhu meziročně vzrostl o 8,5 procenta na 59 938 aut.

Růst Renaultu i Fiatu

„Největším vítězem prvních třech čtvrtin roku je francouzský Renault, který roste opravdu rychle. Je to dáno tím, že má nové modely a přesně ty modely, které zákazníci v Evropě vyžadují,“ uvedl Rybecký.

Daří se podle něj i všem třem německým prémiovým značkám. „I když Audi je trochu ve vleku za BMW a Mercedesem,“ podotknul Rybecký.

Rybecký: Největším vítězem prvních třech čtvrtletí je francouzský Renault (zdroj: ČT24)

Dvojciferný nárůst prodejů zaznamenaly značky Fiat nebo Kia. „Například Fiatu pomohlo oživení ve Středomoří, to znamená v Itálii, Španělsku, Portugalsku, nakonec i Řecku,“ uvedl šéfredaktor Automakers Erich Handl. 

Zájem o nová auta nezpomalil ani emisní skandál automobilky Volkswagen. „V Evropě se Dieselgate neprojevuje téměř vůbec. Je to spíš taková akce, která se zrodila kvůli Americe. Evropa ji vzala bulvárníma očima trošku jako hit. Zdá se, že ta bublina splaskává a lidi nezajímá, protože se dívají na auta jinak než Američané,“ zhodnotil redaktor Světa motorů David Šprincl.

Automobilový trh by podle analytiků měl v příštích měsících dál růst. Většině evropských ekonomik se totiž daří. Poptávka po nových vozech by se tak mohla ještě zvyšovat.

Vydáno pod