Emisní skandál neodezněl, Volkswagen ale věří v solidní růst provozního zisku

Volkswagen má šanci vykázat v letošním roce solidní růst provozního zisku, přestože se potýká s emisním skandálem, uvedl generální ředitel automobilky Matthias Müller. Za aféru se zároveň opět omluvil. Firma chce představit nový elektrický vůz, přičemž se má tento typ automobilu stát novým charakteristickým znakem Volkswagenu.

Volkswagen v minulém týdnu vykázal kvůli nákladům spojeným s emisním skandálem rekordní celoroční ztrátu 1,6 miliardy eur (přes 43 miliard korun). V roce 2014 přitom vydělal téměř 11 miliard eur. Náklady související s emisním skandálem loni Volkswagen připravily o zhruba 16,2 miliardy eur. Odbyt automobilů z koncernu Volkswagen loni klesl o dvě procenta na zhruba deset milionů vozů. Celkové tržby společnosti nicméně stouply o více než pět procent na 213,3 miliardy eur. Podle generálního ředitele automobilky Matthiase Müllera má Volkswagen šanci dosáhnout letos solidního růstu provozního zisku.

Jednotlivé značky automobilky v rámci celé skupiny nyní pracují na snižování nákladů. „Víme, že rok 2016 bude dalším velmi náročným rokem pro skupinu Volkswagen,“ řekl generální ředitel Matthias Müller a dodal, že firma dělá pozvolné pokroky v objasňování emisního skandálu. Oprava dotčených vozů bude podle něj nejdůležitějším úkolem firmy, dokud nebude opraven poslední vůz.

Volkswagen chce cílit na elektrovozy

Müller rovněž oznámil, že Volkswagen představí nový elektrický vůz a zřídí novou firmu zaměřenou na operace, jako je sdílení aut. Elektrické vozy se mají stát novým charakteristickým znakem Volkswagenu a do roku 2020 chce automobilka 20 nových modelů.

Automobilka rovněž oznámila, že vyplatí 12 současným a bývalým členům správní rady 63,24 milionu eur (1,7 miliardy korun) za rok 2015, kdy vykázala rekordní ztrátu. Firma sice zrušila část bonusů, doplatí je však později v případě, že budou splněna určitá kritéria výkonu, včetně oživení cen akcií, napsala agentura Reuters.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že software instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut. V dubnu se dohodl s úřady ve Spojených státech na základních principech řešení emisního skandálu. Mají zahrnovat nabídku zpětného odkupu aut umožňujících falšování emisních testů i „značné“ odškodné pro jejich majitele.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Ekonomika

Během pár týdnů se vyrovnaný rozpočet nedá sestavit, říká Ševčík

Místopředseda rozpočtového výboru Poslanecké sněmovny Miroslav Ševčík (za SPD) mluvil ve středečním Interview ČT24 zejména o rozpočtu na rok letošní a příští. Prozradil, kterým resortům by peníze přidal, kterým naopak sebral. Opakovaně kritizoval končící vládu. Zároveň ale připustil, že vyrovnaný rozpočet se „během pár týdnů“ sestavit nedá. Také sdělil, kdy chce prý šéf hnutí ANO Andrej Babiš oznámit, jak hodlá vyřešit svůj střet zájmů. Rozhovor vedl Daniel Takáč.
včera v 12:06

Průměrná mzda reálně vzrostla o 4,5 procenta

Průměrná mzda v Česku stoupla ve třetím čtvrtletí meziročně o 7,1 procenta na 48 295 korun. Ve srovnání se stejným loňským kvartálem tak přibylo zaměstnancům ve výplatě v průměru 3194 korun. Při zohlednění inflace, která činila 2,5 procenta, mzda reálně vzrostla o 4,5 procenta, informoval na webu Český statistický úřad.
včera v 10:40

Univerzitní spin-offy sílí. Pomáhají výzkumu a míří do světového byznysu

Univerzitní firmy, takzvané spin-offy, které vysokým školám přinášejí zisk, jsou v zahraničí běžné. V tuzemsku se tento model prosazuje pomaleji. Na konferenci v Ostravě, pořádané agenturou CzechInvest, zazněly příklady úspěšných firem, které dokážou z akademického výzkumu vytvořit mezinárodně konkurenceschopný produkt i finanční přínos pro vysoké školy.
včera v 09:24

Humanoidů v Číně vzniká spousta, kupuje je málokdo. Země se bojí bubliny

Čína vsadila na to, že se stane světovou velmocí v humanoidních robotech. Podle několika analýz ale možná přišla s touto technologií příliš brzy, protože reálně o ni není příliš zájem.
včera v 06:30
Načítání...