Budvar prodal rekordní množství piva, víc rostl vývoz

Ve své 120leté historii Budějovický Budvar neprodal víc piva než vloni. Meziročně prodej vzrostl o deset procent. O něco víc rostl export, který představoval 900 tisíc hektolitrů piva, ale zvýšila se i domácí spotřeba, která činila zhruba 700 tisíc hektolitrů.

„Podnik tradičně dosáhl velmi dobrých exportních výsledků. Do 73 států putovalo téměř 900 tisíc hektolitrů piva, meziročně o 10,5 procenta více. Na domácím trhu se prodej zvýšil o devět procent a překročil objem 700 tisíc hektolitrů,“ prohlásil mluvčí pivovaru Petr Samec.

Pivovaru, který je národním podnikem, se daří nepřetržitě zvyšovat čísla prodeje od roku 2010. Už v roce 2014 se společnosti podařilo zlomit rekord z přelomu tisíciletí a v loňském roce ho výrobce piva ještě přeskočil na 1,6 milionu hektolitrů.

Historicky nejvyšší objemy piva podnik prodal loni i ve svých nejdůležitějších exportních zemích – v Německu a na Slovensku. „Dosáhli jsme dvouciferného růstu na prestižních trzích v Itálii, Kanadě a Švédsku. Podařilo se nám vstoupit do několika nových zemí, například do Egypta, Mali nebo Nigeru,“ uvedl obchodní ředitel Robert Chrt. Pivovaru se naopak podle očekávání příliš nedařilo v Rusku a na Ukrajině.

Prodej piva Budějovický Budvar
Zdroj: ČTK

Zvyšuje se produkce i tržby, na řadě jsou investice do rozšíření

Tržby Budějovického Budvaru meziročně stouply o osm procent a přesáhly hodnotu 2,55 miliardy korun. Pivovar pak podle Samce potvrdil trend dlouhodobého růstu zájmu o pivo značek Budweiser Budvar a Pardál. Během posledních deseti let se produkce pivovaru zvýšila o 39 procent.

Dalším krokem jsou podle Samce nezbytné investice do rozšíření výrobních a logistických kapacit, aby mohl pokračovat další rozvoj. „V loňském roce projednal management pivovaru s ministerstvem zemědělství, zakladatelem podniku, koncepci rozvoje podniku do roku 2020 s výhledy do roku 2030,“ zmínil mluvčí. Rozvojový plán počítá v letošním roce se zahájením výstavby moderního logistického areálu v Českých Budějovicích, který se stane největší investicí pivovaru za uplynulých 10 let.