V Česku se skandál Volkswagenu týká dohromady 150 tisíc automobilů. Dvě třetiny z toho jsou značky Škoda Auto. „Budeme na ni tlačit, aby dodržela hranici 80 procent vozů,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) pro Hospodářské noviny. Tvrdí přitom, že má nástroje k tomu, aby společnost donutil stanovený počet aut opravit.
Kontroly automobilů se softwarem, který má při měření emisí ovlivňovat výsledky a zatajovat tak skutečnou míru znečištění, by měly začít na jaře. Podle neoficiálních informací ministerstva ze začátku prosince začnou pro vozy s motorem o objemu dvou litrů pravděpodobně od března, pro objem 1,6 litru a 1,2 litru od června, respektive od září.
Někdy bude stačit úprava softwaru, jindy provedou i technický zásah
U naftových dvoulitrů, kterých Škoda prodala nejvíc, bude stačit nahrání nové verze softwaru řídicí jednotky. U další části s motorem 1,6 bude úprava, vedle přehrání softwaru, spočívat v menším technickém zásahu, kterým má být korekce měřiče množství nasávaného vzduchu. V případě motoru 1,2 koncern VW technické řešení teprve vyvíjí.
Automobilová skupina Volkswagen svolá k úpravám zařízení pro kontrolu emisí i v Německu, a to 2,46 milionu vozů s naftovými motory. Technické úpravy nelegálního softwaru se z toho mají týkat i 286 970 vozů české dceřiné automobilky Škoda.