Projekt WebTop100 srovnává kvalitu webů českých firem

Praha - Projekt WebTop100 dnes posedmé ocení úroveň a profesionalitu nejlepších firemních internetových prezentací. Do hlavního žebříčku jsou automaticky zařazeny webové stránky sta nejvýkonnějších českých firem, jejichž pořadí podle hospodářských výsledků pravidelně zveřejňuje časopis BIZ. Pořadatelem projektu je konzultační centrum Dobrý web.

O tom, jakým způsobem odpovídá výkon firem jejich prezentaci na internetu, rozhoduje odborná porota sestavená ze specialistů na internetový marketing a z expertů v dané oblasti podnikání. Zachová se tak větší objektivita a srovnatelnost přímých konkurentů. Do žebříčků mohou své firemní stránky nominovat i společnosti, které se do projektu nedostaly. Každý přihlášený web získá např. individuální hodnocení z pohledu jeho použitelnosti, marketingu, grafického designu, technického řešení nebo informačních hodnot.

Druhý pilíř projektu WebTop100 představuje konference, kde se setkávají odborníci z mnoha oborů. Mohou si zde vyměnit praktické zkušenosti i poznatky a získat informace o novinkách. „Zejména za poslední rok je vidět, že české firmy pochopily, že internet je důležitou součástí marketingové komunikace. Internet je součást strategie, jak se k zákazníkovi dostat, jak firmu prezentovat i v zahraničí,“ uvedl šéfredaktor ze serveru Lupa.cz Aleš Miklík.

„Důležité je, aby člověk už při přípravě webu přemýšlel o tom, jaký je jeho cíl, na jakou cílovou skupinu se obrací a jakým způsobem ji chce oslovit,“ myslí si Marek Antoš z Internet Info. Dobré internetové stránky podniku by měly nabídnout hlavně rychlou cestu za informacemi, aby je uživatel mohl snadno najít. Koordinátor Dobrého webu Martin Smrt se domnívá, že hlavní je, aby firmy splnily vše, co na webu slíbí a uváděly pravdivé informace. Mnoho z nich už na to doplatilo.

Kvalita českých webů podle Miklíka odpovídá poptávce. Co se týče aktivit na internetu, jsou Češi oproti zahraničí zatím konzervativnější, a to především ve způsobech platby.