Ušetřit na volání, co se dá. Tohle heslo spojuje jak firmy, tak i jednotlivce. Lidé obracejí každou korunu. Například čím dál tím více mění měsíční paušály za předplacené karty. Jan Lodl, spolupracovník serveru www.mobil.cz, pro Českou televizi dodává: „Aby se nezavazovali k placení pravidelné částky, aby v případě, že jeden měsíc se jim nedaří, tak prostě provolají méně, dobíjí si třeba až za dva měsíce.“
Mluvčí společnosti T-Mobile Jitka Pajurková pak tvrdí, že se také mění struktura používání mobilních služeb. Zatímco dříve zákazníci hlavně telefonovali a posílali SMS zprávy, v poslední době je prý patrná vzrůstající obliba nehlasových služeb, jako je například internet v mobilu.
Operátoři nadbíhají firmám
Operátoři si potřebují udržet i velké klienty, firmy, které měsíčně utratí za volání svých zaměstnanců miliony korun. A proto jim nabízí nové služby, které jim umožní mít náklady pod kontrolou. „Za poslední půlrok o polovinu vzrostl podíl firem, které využívají tzv optimalizaci nákladů, kdy my sledujeme zdarma jejich výdaje a pokud zjistíme, že jsou na dražším tarifu, než by museli, tak jim doporučíme jiný tarif a vrátíme jim rozdíl v penězích,“ upřesňuje postupy operátorů mluvčí společnosti Vodafone Miroslav Čepický.
Jan Lodl:
„Čeští operátoři jsou jedni z nejdražších v celé Evropě.“To, že lidé šetří, se projevilo už na konci loňského roku. Prodej nových nedotovaných telefonů byl nejhorší za posledních sedm let. Dá se očekávat, že šetření uživatelů přiměje mobilní operátory k nabízení více služeb. Zákazník by pak na novém trendu mohl nakonec vydělat.