Heineken nabídne pivo v plastu

Praha - Třetí největší pivovarnická skupina v zemi, Heineken, se v boji o zákazníka rozhodla pro zajímavou strategii. Místo klasických skleněných lahví nabízí plastové. Do nich se stáčejí především levnější značky. Heineken však projekt nižší cenou devalvovat nehodlá. Konkurence se domnívá, že Češi na novinky týkající se jejich oblíbeného nápoje zvědavi nejsou, odborníci PET lahve vítají.

Mnoho Čechů pivo v PET lahvích odmítá. Jak vyplývá ze statistik, tak při nákupu piva dávají Češi v drtivé většině přednost sudům a lahvím. To se nyní bude snažit změnit Heineken.

Josef Danihelik, marketingový ředitel Heinekenu pro ČT:

„Tento typ obalu je ve světě dnes naprosto převládající. Trendově je stále stoupající a například právě pro pivo se ve světě stále častěji používá tento typ obalu.“

Heineken nabídne pivo v PET lahvích (zdroj: ČT24)

Názory na úspěch jedenapůllitrové PET lahve se různí. Podle konkurence si Češi potrpí na tradici a jakékoli pivní novinky ve většině případů odmítají. „Češi jsou po léta zvyklí na vratné obaly. Za tu dobu se stala skleněná vratná lahev součástí české pivní kultury a z tohoto pohledu je plastová lahev cizorodým prvkem,“ uvedl pro ČT například mluvčí Plzeňského prazdroje Jiří Mareček.

Pivní trh to nejspíše neovlivní

Podle odborníků je jedenapůllitrová PET lahev zajímavou novinkou, která by mohla část zákazníků oslovit. Český pivní trh to ale nezmění. „Že by to zásadním způsobem ovlivnilo trh, že by byl pokles prodeje piva ve skle nebo v tradičním balení, toho se neobávám,“ řekl České televizi prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu Zdeněk Juračka.

To, že můžou mít pivní PET lahve úspěch, potvrzuje příklad ze Slovenska. Tam jejich podíl na trhu činí patnáct procent. Mluvčí obchodního řetězce Tesco Eva Karasová pak dodává, že pivo Kelt prodávané také v PET lahvích se u našich východních sousedů stalo v síti řetězce Tesco nejprodávanějším. Heineken má proto i v Česku smělé plány. Podíl PET lahví by z jeho celkové produkce piva měl už příští rok dosahovat deseti procent.