Pokud vedení dopravce nesežene do poloviny prosince stovky miliónů korun, zaměstnanci nedostanou zaplaceno. „Aby tato situace nenastala, právě jednáme o prodeji třech letadel s evropskými dopravci,“ říká prezident ČSA Radomír Lašák. Prodej letadel není jediný způsob, jak chce management Českých aerolinií získat hotovost. Ještě do konce roku má v plánu prodat bezcelní obchody na letištích. Připravuje se i spojení odbavování zavazadel s Letištěm Praha.
Obměněná dozorčí rada společnosti, v jejímž čele nedávno stanul krizový manažer Václav Novák, chystá vlastní plán ozdravení aerolinií. Novák zároveň chce, aby zaměstnanci kývli na radikální snížení platů. Ministr financí Eduard Janota již několikrát naznačil, že Novák může přijít s většími změnami než Lašák. „Společnost se musí radikálně osekat, zeštíhlit, aby mohla fungovat,“ řekl Janota.

Reportáž Veroniky Markové a Hany Vorlíčkové
V ČSA dostalo výpověď již 400 zaměstnanců a do jara jich má odejít minimálně dvakrát tolik. Odchází i prvních třicet pilotů. Vedení počítá s odchodem až 860 lidí. Kudy se České aerolinie budou ubírat dál, se rozhodne během několika dnů. Stát totiž musí vynést verdikt, za národního dopravce prodá. Jediný zájemce – Unimex Group – Travel service nabídl za ČSA miliardu korun. Ale s podmínkou, že mu stát odpustí část dluhu, které aerolinky mají.