Za zvýšený počet dodávek v prvním kvartále vděčí Škoda Auto hlavně čínským zákazníkům. Ti si koupili celkem 42 700 českých vozů, což je meziročně víc než dvakrát tolik. Lépe šly škodovky na odbyt také ve střední Evropě, kde se jich prodalo 28 tisíc. O bezmála třináctiprocentní růst na středoevropském trhu se přitom postarali hlavě čeští zákazníci – koupili 13 300 aut značky Škoda.
„Na prodejních výsledcích je znát, že se trhy západní Evropy vzpamatovávají z ekonomické recese. Výjimkou je Německo, kde proti loňsku došlo v prvním čtvrtletí k poklesu automobilového trhu téměř o čtvrtinu. Pokud jde o dodávky zákazníkům, profitujeme z vývoje Číny, trhu, který se dynamicky rozvíjí. Potěšitelné jsou i prodeje v České republice. Podíl na domácím trhu tak dosáhl 33,5 procenta,“ komentoval čerstvé výsledky člen představenstva společnosti Reinhard Fleger.
Podle mluvčího Škody Auto se na celkových výsledcích projevil kromě vyššího odbytu také pozitivní vliv směnných kurzů. „Navzdory nadále panující nejistotě na světových trzích očekáváme i pro zbytek roku nárůst počtu dodávek oproti roku 2009,“ dodal Fleger.