Chystá se degustační souboj nealkoholických piv: Bernard versus Prazdroj

Praha – Chystá se degustační souboj. Plzeňský Prazdroj se totiž v reklamní kampani chlubí, že jeho nealko Radegast Birell „chutí převyšuje ostatní“. To si ale rodinný pivovar Bernard nenechá líbit. Vyzval proto lídra pivního trhu k degustačnímu souboji nealkoholických piv. Podle spolumajitele humpoleckého pivovaru Stanislava Bernarda je toto tvrzení „nabubřelé a neopodstatněné“ a Prazdroj jej má dokázat ve vzájemném duelu. Podle Prazdroje se v Česku nealkoholická piva utkávají v mnoha pivních soutěžích a Birell z nich vychází jako nejúspěšnější.

Rozhodnou degustátoři z ulice

K otevřenému souboji v pondělí Bernard vyzval dopisem přímo generálního ředitele Prazdroje Douga Brodmana. Garantem degustačního klání by v případě, že plzeňský pivovar nabídku přijme, bylo Sdružení přátel piva coby nezávislý subjekt. O tom, které pivo je lepší, by v prostém porovnání dvou anonymních vzorků piva rozhodlo 25 degustátorů z ulice, uvedli zástupci sdružení.

Spolumajitel humpoleckého pivovaru Stanislav Bernard

„Pevně věříme, že Plzeňský Prazdroj tuto výzvu statečně přijme a v duelu Bernard vs. Birell dokáže to, co tvrdí.“

Birell už nejlepším nealkem není, tvrdí Bernard

Podle Bernarda Birell v minulosti skutečně nejlepším nealkoholickým pivem byl, několik let tomu tak však již není. Kategorické tvrzení v reklamě Prazdroje považuje Bernard za neetické vůči ostatním pivovarům. Pokud Birell souboj se světlým nealkoholickým pivem „Bernard s čistou hlavou“ prohraje, měl by okamžitě ukončit svoji reklamní kampaň.

„V českém pivním světě, stejně jako v zahraničí, probíhají spousty pivních anket a degustačních soutěží, ať už jsou v porotě odborní a vyškolení degustátoři, nebo příznivci piva. V mnohých z nich jsou na startovní čáře jak Birell, tak konkurenční nealko piva,“ uvedl Brodman.

Brodman tvrdí, že odpověď už dali sami spotřebitelé

O výjimečnosti Birellu podle něj svědčí hlavně skutečnost, že je po dlouhá léta nejoblíbenějším a nejprodávanějším nealko pivem s tržním podílem více než 60 procent. Získal první místo v nejuznávanější české degustační soutěži Pivex 2010 i zlatou medaili z prestižních Australian Beer Awards v silné konkurenci mnoha světových nealko piv. „Chuťové pohárky milionů spotřebitelů už daly odpověď,“ dodal.

Bernard je v porovnání ročního výstavu proti Prazdroji trpaslíkem. Zatímco humpolecký pivovar loni uvařil 204 tisíc hektolitrů piva, Prazdroj v tuzemsku i zahraničí prodal 10,5 milionu hektolitrů. Prazdroji však jako většině velkých hráčů na trhu v důsledku ekonomické krize prodeje klesly o necelá dvě procenta, Bernardu se naopak zvýšily téměř o devět procent.

Loni se tuzemským pivovarům nedařilo. Vyrobily zhruba o šest procent méně piva než v roce 2008. Výroba nealkoholického piva se snižovala pomaleji a klesla asi jen o procento. Na celkové spotřebě má nealkoholické pivo v Česku téměř čtyřprocentní podíl. Radegast Birell je nejprodávanější značkou tohoto typu piva v zemi.