Konkurenční úspěch bank spočívá v přehledných sazbách

Brusel – Klíčovým kritériem pro kvalitní bankovní účet je podle zákazníků nejenom nízká cena, ale také přehledný sazebník. Tvrdí to tuzemští odborníci i průzkum Evropské komise. Míra a složitost zpoplatnění služeb je totiž prubířským kamenem konkurenčního boje mezi jednotlivými bankami o své klienty. V tomto smyslu se podle posledních analýz české finanční instituce „zprůhledňují“.

Sazebníky českých bank se v poslední době zbavují celé řady zbytečných položek. Potvrzují to lidé, kteří se jimi zabývají přes deset let. „Ty názvy jednotlivých zpoplatněných položek už v současné době znějí zcela archaicky. Byly to různé účetní transakce, zaúčtování na vrub, a tak dál,“ přiznává obchodní ředitel společnosti Scott and Rose Michal Mošnička.

O zlepšení poměrů hovoří i organizátoři hlasování o nejabsurdnější bankovní poplatek, který se letos volí už pošesté. Kandidátů do soutěže však prý přesto mají stále dost. „Přes toto denní téma - jak výše poplatků, tak přehlednost sazebníků a orientace v nich, tak si stále myslím, že jsou zbytečně komplikované,“ připouští Patrik Nacher ze serveru Bankovnipoplatky.com.

Trendy v klientských službách (zdroj: ČT24)

Nejpřehlednější jsou podle odborníků nízkonákladové účty. Mezi kamennými bankami jsou příznivě hodnoceny například Komerční banka, UniCredit Bank nebo Poštovní spořitelna. Právě ony prý dokazují, že i obsáhlejší sazebník může být zpracován přehledně.

Hlasování o nejabsurdnější poplatek
Zdroj: ČT24