Původně se mělo mýtné podílet na stavbách českých silnic osmi až dvanácti miliardami korun ročně. Místo do státní kasy však vybrané mýto putuje do kapes provozujícím firmám. V úterý pak vláda schválila rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury na příští rok, a z něj je zřejmé, že mýtné nebude pro stát výnosné ani v příštích letech.
Lidové noviny uvádí, že za nevýhodnými parametry mýta stojí zejména dodatečné smlouvy, které uzavřel exministr dopravy Aleš Řebíček. Smlouvy rozšířily původní zakázku z 22 miliard korun na 30 miliard.
V letošním roce zaplatí za provoz mýtného systému sedm miliard, ovšem očekává jen šestimiliardové příjmy. Zatímco tak ještě před dvěma lety zůstala státu alespoň miliarda z vybraných 5,5 miliardy, letos Česká republika na mýtném zhruba miliardu prodělá. Miliardový rozdíl v neprospěch státu vzniká proto, že firma Kapsch, která mýtný systém v tuzemsku postavila, získá poslední splátku za jeho pořízení.