Poště se vedle příjmů z balíkových služeb dařilo zvyšovat výnosy z elektronických služeb a služeb pro stát. „Pošta musí hledat další zdroje výnosů, je proto potěšující, že k pozitivnímu hospodářskému výsledku minulého roku významně přispěly zcela nové služby, kam patří zejména distribuce novin nebo celní deklarantství. Skutečnost, že se stala lídrem balíkového trhu, ukazuje, že podnik dokáže zákazníkům nabídnout kvalitní služby i v oblastech, které jsou léta otevřené plné konkurenci,“ prohlásil generální ředitel Petr Zatloukal.
Na celkovou hodnotu zisku měla vliv výplata mimořádné odměny 200 milionů korun, kterou si rozdělili všichni provozní pracovníci za splnění obchodně-provozních cílů. Jde o většinu lidí ze 33 200 zaměstnanců pošty.
Loňský rok znamenal pro poštu intenzivní přípravy na liberalizaci, pokračování v optimalizaci logistické sítě a pracovních procesů. Investice směřovaly zejména do posilování provozních technologií, datové infrastruktury a také kontaktních míst občanů se státní správou CzechPOINT. Celkem pošta investovala 1,2 miliardy korun, což je zhruba stejně jako v roce předtím.