Louny budou mít širší obchvat, dálnice D7 šest nových kilometrů

Dálnice D7 bude o šest kilometrů delší. Ředitelství silnic a dálnic zahájilo stavbu s názvem Louny, zkapacitnění obchvatu. Dálnice se nebude stavět v nové trase, půjde jen o rozšíření současné silnice I/7, která ostatně s tím očekáváním vznikla. Stavba potrvá dva roky.

Dálnice D7, která má spojit Prahu s Chomutovem, se od mnoha dalších nedostavěných dálnic liší v tom, že je do značné míry již hotová, ale jenom napůl. V 90. letech vznikl s předpokladem budoucího rozšíření i lounský obchvat, dostavba ale začíná až nyní. Přibude druhý jízdní pás, potom silničáři zrekonstruují i stávající silnici, naopak nebudou muset významně upravovat nadjezdy, pod kterými je dostatečný prostor. Práce budou probíhat za plného provozu.

„Obchvat bude po rozšíření na dálniční čtyři pruhy bezpečnější a přispěje také k plynulosti dopravy, která v posledních letech houstne,“ uvedl při slavnostním zahájení stavby ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO). Připomněl, že podobným způsobem se od minulého roku rozšiřuje obchvat Panenského Týnce. V příštím roce chtějí silničáři začít rozšiřovat také úsek u Chlumčan, který na lounský obchvat bezprostředně navazuje.

Zahájení stavby dálnice D7 u Loun
Zdroj: Libor Zavoral/ČTK

Samotný rozšířený obchvat Loun bude mít délku 6,1 kilometru, na šířku potom 25,5 metru, tedy o metr méně než dálnice D5 nebo D11 a o dva a půl metru méně než modernizovaná D1. V provozu by měl být od června 2022. V té době ještě bude tento dálniční úsek izolovaný, s dalšími částmi plnohodnotné dálnice se propojí až o rok později po rozšíření chlumčanského úseku.

Po rozšíření silnice Louny přijdou o jeden sjezd z obchvatu. Starosta Pavel Janda (Pro lepší Louny) ale věří, že to za to stojí. „Čtyři pruhy potřebujeme jako sůl. Přestože to vypadá jako klidný úsek, bohužel má na svědomí několik životů,“ upozornil.

Dálnice D7 – dřívě rychlostní silnice R7 – začala vznikat dokonce ještě před dálnicí D1, nejstarší její úsek u Prahy vznikl v souvislosti s rozšiřováním ruzyňského letiště v 60. letech. Od Makotřas severně od letiště ke Slanému se dálnice postupně dostala v průběhu 80. let. Po období stavby obchvatů v polovičním profilu začala v novém století výstavba severočeských úseků od Křimova, respektive Chomutova (čtyřpruhový úsek Křimov–Chomutov není značen jako dálnice), postupně až k Postoloprtům.

V celé délce by měla být D7 hotová až ve druhé polovině dvacátých let. Jako poslední má být v roce 2027 zprovozněn rozšířený obchvat Postoloprt, který propojí úseky vedoucí od Prahy a od Chomutova. Podle generálního ředitele ŘSD Radka Mátla budou Postoloprty čekat nejdéle kvůli riziku záplav. „Řešíme změnu dokumentace pro územní rozhodnutí s ohledem na hladinu stoleté vody,“ ozřejmil. Naopak zbývající úseky již podle něj územní rozhodnutí mají a silničáři připravují podklady pro stavební řízení.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Domácí

Policie během adventu posiluje hlídky, aktivnější jsou ale i kapsáři

Ozbrojení policisté jsou tradiční a již standardní součástí bezpečnostních opatření během období adventu. Na řadě míst je doplňují i městští strážníci. Vlastní bezpečnostní opatření zavádějí i některá města. Například vjezdy na náměstí, kde jsou trhy, osazují zábranami. Podle policie jde nicméně v celé šíři o preventivní opatření.
před 4 hhodinami

Klasickým restauracím přebírají zákazníky fastfoody. A přibývá jich

Restauracím rychlého občerstvení se v tuzemsku daří a podle provozovatelů pokladních systémů přebírají část zákazníků tradičním podnikům. Zavedené řetězce rozšiřují síť svých poboček a přicházejí i nové značky, které jsou zaměřené i na zdravější stravování. Provozovatelé i analytici očekávají další růst fastfoodového sektoru. Lidé podle nich stále častěji vyhledávají rychlost, jednoduchost a moderní prostředí.
před 6 hhodinami

Středula a Zajíček v Duelu ČT24 mluvili i o tom, že se Babiš vzdá Agrofertu

„Pokud bude sledovat obvyklé zahraniční modely, mělo by být dostatečné,“ zhodnotil avizované řešení střetu zájmů pravděpodobného budoucího premiéra Andreje Babiše (ANO) prezident Hospodářské komory Zdeněk Zajíček (ODS). Babiš před pár dny uvedl, že akcie Agrofertu bude spravovat prostřednictvím trustové struktury nezávislý správce. Potomci předsedy ANO získají firmu až po jeho smrti. „Ten signál je jasný, ale je potřeba kontrolovat, jak svá slova bude Babiš praktikovat,“ poznamenal šéf Českomoravské konfederace odborových svazů Josef Středula. Hosté Duelu ČT24 moderovaného Martinem Řezníčkem debatovali také o průměrné mzdě či zadlužení státu.
před 6 hhodinami

Průzkum: Dle většiny lidí se Turek na ministra nehodí. Motoristé náhradu nehledají

„Je jasné, že polarizuje společnost,“ řekl v Otázkách Václava Moravce o nominantu na ministra životního prostředí Filipu Turkovi (za Motoristy) předseda poslaneckého klubu Motoristů Boris Šťastný. To potvrzuje i výzkum Kantaru CZ pro Českou televizi, v němž většina respondentů uvedla, že Turek není vhodným kandidátem na ministra. Podle ministra průmyslu v demisi Lukáše Vlčka (STAN) je Turek nekompetentní a do vlády nepatří. S europoslancem Alexandrem Vondrou (ODS) a místopředsedou sněmovny Patrikem Nacherem debatovali také o střetu zájmů Andreje Babiše (oba ANO) a rozpočtu.
včeraAktualizovánopřed 7 hhodinami

Turek na pondělní jednání s Pavlem ze zdravotních důvodů nedorazí, oznámil Hrad

Kandidát Motoristů na ministra životního prostředí Filip Turek v pondělí nedorazí na plánované jednání s prezidentem Petr Pavlem. V neděli pozdě odpoledne to oznámil Hrad s tím, že se Turek omluvil ze zdravotních důvodů. Dříve mluvčí Motoristů Barbora Šťastná uvedla, že poslanec podstupuje vyšetření a intenzivní medikaci.
včeraAktualizovánopřed 7 hhodinami

Zavoral a Novák diskutovali o možných změnách financování médií veřejné služby

Budoucí koaliční vláda ANO, SPD a Motoristů avizovala, že nahradí koncesionářské poplatky za veřejnoprávní média přímou platbou ze státního rozpočtu. Podle místopředsedy sněmovny Patrika Nachera (ANO) by změna mohla vstoupit v platnost nejdříve od roku 2027. O možných dopadech této změny v Otázkách Václava Moravce hovořili generální ředitel Českého rozhlasu (ČRo) René Zavoral a předseda Rady České televize (ČT) Karel Novák. Pozvání do pořadu nepřijali dva kritici současného modelu financování médií veřejné služby – místopředseda Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Vadim Petrov a někdejší předseda Rady ČT a současný radní Pavel Matocha.
před 10 hhodinami

Lyžování v Itálii se tuto zimu kvůli olympiádě citelně prodraží

V tuzemsku roste zájem o lyžování v Alpách. Letos se tam chystá o desetinu Čechů víc než loni, vyplývá z dat cestovních kanceláří a rezervačních platforem. Tuto sezonu si ale lyžaři budou muset připlatit. V době zimní olympiády, která v Itálii začíná 6. února, se v tamních střediscích zvýší ceny až na pětinásobky. Kvůli tomu se zvedá zájem i o menší lyžařské areály – a to i v sousedním Rakousku nebo ve Francii.
před 12 hhodinami

Čeští vědci by si měli více věřit, zaznělo v Událostech, komentářích z ekonomiky

České start-upy i zavedené společnosti vyvíjejí špičkové technologie, se kterými jsou úspěšné v tuzemsku i na mezinárodním poli. Stát se je snaží motivovat přímo prostřednictvím různých dotací, ale i nepřímo skrze daňové odpočty na výzkum a vývoj. Navzdory tomu se česká ekonomika v takzvaném indexu inovativnosti spíše propadá. O příčinách poklesu a možnostech zlepšení v Událostech, komentářích z ekonomiky debatovali výzkumnice z Technické univerzity Liberec Markéta Hujerová, výkonná ředitelka Czechitas Senta Čermáková a hlavní ekonom ČSOB Jan Bureš. Debatou provázely Vanda Kofroňová a Tereza Gleichová.
před 12 hhodinami
Načítání...