Na D1 před Prahou začíná rozsáhlá oprava. Komplikace zasáhnou 80 tisíc řidičů denně

Jeden z nejvytíženějších úseků české dálniční sítě – dálnice D1 před Prahou – projde kompletní rekonstrukcí. V pátek večer začnou dělníci pracovat mezi 12. a 16. kilometrem ve směru k metropoli a následně i v opačném směru. Místem denně projede v průměru 83 tisíc aut, silničáři proto varují před kolonami.

Stavební firma kompletně vymění povrch vozovky, betonová a ocelová svodidla, opraví odvodnění, dopravní značení, mosty i protihlukové stěny.

Práce jsou rozděleny do čtyř etap. Během soboty dělníci rozmístí dopravní značení a dočasná svodidla, v pondělí 11. června by měli začít se samotnou opravou. Během první etapy, která potrvá do konce června, bude doprava vedena třemi pruhy na Brno a dvěma na Prahu.

Asfalt je 20 let starý a vzhledem k tomu, že na úseku jsou nejvyšší intenzity v zemi, tak je potřeba tomu asfaltu gratulovat, že vydržel. Nicméně teď už je na výměnu.
Jan Rýdl
mluvčí Ředitelství silnic a dálnic

Při druhé etapě od konce června do poloviny července bude uzavřena také levá strana výjezdu na 15. kilometru u Všechrom, tedy sjezd ve směru od Brna a nájezd ve směru na Prahu. Objízdná trasa povede po dálnici D1 s možným otočením na exitu 12 Modletice a exitu 21 Mirošovice.

Od poloviny července do začátku srpna bude opět provoz omezen na tři pruhy směrem na Brno a dva na Prahu. Během srpna pak bude navíc uzavřena pravá strana výjezdu na 15. kilometru, tedy sjezd ve směru od Prahy a nájezd ve směru na Brno. Řidiči místo objedou podobně jako v předchozím případě přes exity Modletice a Mirošovice.

Částečná uzavírka dálnice D1
Zdroj: ŘSD
Plán oprav dálnice D1 mezi Prahou a Mirošovicemi
Zdroj: ŘSD

Práce za 250 milionů korun bez DPH provede firma Eurovia, hotovo má být do konce srpna. Pokračovat bude na jaře 2019, kdy opravou projde úsek mezi 12. a 9. kilometrem ve směru na Prahu.

Nyní opravovaný úsek je nejstarším v Česku. Jedenadvacet kilometrů dálnice z Prahy do Mirošovic se řidičům otevřelo v červenci 1971. Mezi lety 1996 až 1999 byl celý úsek kompletně přestavěn a rozšířen na tři pruhy v obou směrech.