Stavební firma kompletně vymění povrch vozovky, betonová a ocelová svodidla, opraví odvodnění, dopravní značení, mosty i protihlukové stěny.
Práce jsou rozděleny do čtyř etap. Během soboty dělníci rozmístí dopravní značení a dočasná svodidla, v pondělí 11. června by měli začít se samotnou opravou. Během první etapy, která potrvá do konce června, bude doprava vedena třemi pruhy na Brno a dvěma na Prahu.

Jan Rýdl
„Asfalt je 20 let starý a vzhledem k tomu, že na úseku jsou nejvyšší intenzity v zemi, tak je potřeba tomu asfaltu gratulovat, že vydržel. Nicméně teď už je na výměnu.“
Jan Rýdl
Při druhé etapě od konce června do poloviny července bude uzavřena také levá strana výjezdu na 15. kilometru u Všechrom, tedy sjezd ve směru od Brna a nájezd ve směru na Prahu. Objízdná trasa povede po dálnici D1 s možným otočením na exitu 12 Modletice a exitu 21 Mirošovice.
Od poloviny července do začátku srpna bude opět provoz omezen na tři pruhy směrem na Brno a dva na Prahu. Během srpna pak bude navíc uzavřena pravá strana výjezdu na 15. kilometru, tedy sjezd ve směru od Prahy a nájezd ve směru na Brno. Řidiči místo objedou podobně jako v předchozím případě přes exity Modletice a Mirošovice.
Práce za 250 milionů korun bez DPH provede firma Eurovia, hotovo má být do konce srpna. Pokračovat bude na jaře 2019, kdy opravou projde úsek mezi 12. a 9. kilometrem ve směru na Prahu.
Nyní opravovaný úsek je nejstarším v Česku. Jedenadvacet kilometrů dálnice z Prahy do Mirošovic se řidičům otevřelo v červenci 1971. Mezi lety 1996 až 1999 byl celý úsek kompletně přestavěn a rozšířen na tři pruhy v obou směrech.