Železniční výluka u Prahy nekončí, jízdní řády se ale mění

Na nejvytíženější železniční trati v zemi, tahu z Prahy na východ, měla skončit výluka. Nakonec však pokračuje další fází, protože rekonstrukce na úvalském nádraží ještě neskončila. Naději na zklidnění situace přesto mají cestující v dálkové dopravě, kde skončí odklony. Složitá ale bude situace v regionální dopravě. Pojede sice více vlaků než dříve, ale část skončí cestu z centra Prahy již v Běchovicích.

Linku S7 čeká další zkrácení

Kvůli výluce na hlavním nádraží musely České dráhy nejprve rozdělit dříve průchozí vlaky linky S7 Beroun–Úvaly na dvě větve, nyní čeká další redukce východní část, která vede z Masarykova nádraží do Úval. Všechny vlaky budou totiž končit již v Běchovicích. K pravidelnému provozu se naopak vrací spoje S1, které jezdí z Prahy do Českého Brodu nebo Kolína. Mezi Masarykovým nádražím a Běchovicemi tak po čtyřech měsících opět budou vlaky jezdit v pravidelných intervalech a celkově bude spojů v pracovní dny více. V Úvalech naopak vlaků ještě ubude. I ve špičce pojedou vlaky do Prahy vždy je jednou za půl hodiny a ne dvakrát, jak tomu bylo dosud, byť v nepravidelných intervalech.

Organizátor příměstské železniční dopravy ROPID upozornil, že do srpna budou vlaky v Úvalech zastupovat pouze u nového ostrovního nástupiště a v některých dnech budou v obou směrech odjíždět od stejného nástupiště i v Klánovicích.

Dálkové vlaky projedou, některé ale v jiný čas

V dálkové dopravě se naoko vrací vše do starých kolejí. Protože ale oněch kolejí je k dispozici stále méně než v únoru, kdy výluka začala, nově platí některá mimořádná opatření.
Všeobecně platí, že budou vlaky z Prahy směrem na Kolín odjíždět resp. přijíždět v časech stanovených řádným jízdním řádem, s výjimkou nočního vlaku do Moskvy, jednoho pendolina a dvou rychlíků totiž již nepojedou odklonem. Odjezdy budou tedy později a příjezdy dříve než v posledních měsících.

Kvůli úvalské výluce ale po celé prázdniny nebude jezdit spoj Brněnský drak, který jezdí ráno z Brna do Prahy a v podvečer opačným směrem. Odpolední spoj railjet Joseph Haydn z Prahy do Vídně potom pojede mezi Prahou a Pardubicemi spojený se soupravou vlaku do Opavy a odjede o tři minuty dříve než obvykle. Večerní Supercity z Prahy do Ostravy a ranní v opačném směru potom pojedou v docela jiné časové poloze, namísto jednotek Pendolino na nich pojedou náhradní soupravy a poslouží současně jako náhrada vlaků IC Moravan.

Mezi pražskými Běchovicemi a Úvaly probíhá od minulého roku modernizace trati. V Úvalech byla od února kvůli opravě mostu v provozu pouze jedna ze tří kolejí. Po dokončení opravy by se v celém úseku měla zvýšit traťová rychlost, jízda bude klidnější a také vznikne nová zastávka Praha-Běchovice střed.