Cílem cyklojízdy je ukázat město z netradičního pohledu a připomenout, že kvalita života v české metropoli by mohla být snadno vyšší. Pražský magistrát by měl podle organizátorů následovat příklad jiných měst a zavést účinná a levná opatření pro cyklistickou dopravu. To by zklidnilo ulice, snížilo hluk a zlepšilo ovzduší. Mezi účastníky byli i David Matásek, Vladimír Merta a Jaroslav Kořán, zahájení se zúčastnila také Jana Koubková.
„Většina cyklotras vede po běžných komunikacích, kde není žádný oddělovací pruh, ale pouze značka. Cyklotrasa, kde se osmileté dítě necítí bezpečně, není dostačující,“ upozornila Magdalena Kýnová Učíková ze Sdružení Oživení.
Michal Křivohlávek z Iniciativy Auto*Mat se domnívá, že magistrát se místo cyklistů snaží do ulic dostat co největší počet aut. „Lidem se musí nabídnou takové alternativy, aby mohli používat jiný, méně náročný způsob dopravy, než je jízda autem. V jiných městech a zemích už to pochopili. Musíme odlišit skutečnou dopravní obsluhu od pohodlí. Vše je o nastavení limitů,“ dodal.
Peloton se v 18:00 vydal z Jiřího z Poděbrad dále Slezskou ulicí směrem na náměstí Míru. Pokračoval na magistrálu a Pražané si mohli v předstihu zažít, jak bude vypadat v roce 2011 zklidněná magistrála u Muzea. Cyklojízda dále projela Holešovicemi a přes Libeňský most dorazila do Libně. Málokdo ví, že pod mostem vede páteřní pražská cyklostezka A2, po které se bez aut lze dopravit ze samotného centra, od Rudolfina, až na hranice města. Jízda vedla i po této trase a po pravém břehu Vltavy dorazila do cíle v loděnici v Tróji.