Chybějící pruhy jsou největším problémem. „To osobně považuji za nejhorší, protože jestli řidič stojí a má se dostat mezi vozidla, která jedou rychlostí 130 kilometrů za hodinu, tak to nemůže vyvolat nic jiného než kolizní situaci,“ řekl ředitel dopravní služby Policie ČR Leoš Tržil. Podle nové normy by měly nové pruhy měřit minimálně 340 metrů.
Policisté vypracovali analýzu a zjistili, že bez připojovacích pruhů je na dálnici D1, D2 a některých rychlostních silnicích až 21 úseků. 51 připojovacích pruhů je příliš krátkých, 3 jsou moc úzké a čtyři úseky nemají odbočovací pruh. Ministerstvo dopravy i Ředitelství silnic a dálnic tvrdí, že o problémových místech ví a že se je snaží opravovat. Peněz je ale málo. „Každá taková úprava jde až do desítek milionů korun,“ vysvětlil mluvčí ministerstva dopravy Martin Kupka.
Letos mají jít z dopravního fondu na opravy silnic a dálnic zhruba 4 miliardy korun. Šéf dopravní policie nyní navrhuje, aby v rizikových místech došlo ke zúžení jízdních pruhů nebo prodloužení odstavného pruhu. Snížit by se tam mohla i rychlost ze 130 na 110 kilometrů v hodině.
