Po šesti letech doktorandského výzkumu na Akademii výtvarných umění a stovkách rozhovorů s dyslektickými dětmi se podařilo vytvořit interaktivní slabikář, se kterým můžou děti pracovat bez dozoru rodičů.
„Začalo se na mě obracet docela dost lidí, asi proto, že jsem sama taky dyslektik a dysgrafik, protože mi chtěli říct svůj příběh,“ uvedla autorka slabikáře Alena Kupčíková.

Reportáž Maria Kubaše
Při čtení vidí dyslektik místo písmen tvary a obrazy. Toho využívá slabikář, který formou počítačového příběhu dvou ježků na výletě učí dítě poznávat jednotlivá písmena.
„Tam jde vlastně o princip, aby děti koukaly kolem sebe a učily se písmena kolem sebe přirozenou cestou,“ doplnila Kupčíková, která vyvinula i diagnostickou pomůcku, která bez použití písmen dokáže určit dyslexii už v raném věku a pomoct při jejím překonávání.
O unikátní multimediální pomůcku projevilo zájem už i zahraničí. V současné době probíhají jednání s Francií, Německem a Kanadou. Alena Kupčíková plánuje organizovat workshopy Písmenka kolem nás po celé České republice.