„Budeme investora žádat o prodloužení termínu dokončení projektu,“ uvedla mluvčí Štočková. Investorem opravy a prodloužení tramvajové trati v Podbabě je Dopravní podnik hlavního města Prahy.
Archeologický průzkum je podle Michala Kuchaříka, ředitele organizace Labrys, která ho zajišťuje, velmi důležitý. „Tato lokalita obsahuje nejcennější typy pravěkých archeologických nálezů v Praze. Je tu zachované kulturní souvrství,“ řekl. Podle Kuchaříka mohou vrstvy v této lokalitě zahrnovat nálezy z období od mladšího paleolitu až po dobu římskou nebo raný středověk.
Nová trať bude zhruba čtvrtkilometrová. Končit má u železniční trati, kde se počítalo se současným vybudováním nové vlakové zastávky. Ta by výrazně zjednodušila cestování například z Kralup nad Vltavou do pražských Dejvic nebo na Hradčany. Stavbu železniční zastávky stát nakonec odložil, pražský dopravní podnik ale trať přesto chce postavit už teď. Stavbu nechce odkládat především kvůli možnosti žádat o peníze z evropských fondů. Dotaci získá z operačního programu Praha - Konkurenceschopnost.