Ta byla zprovozněna v roce 2006 a je součástí v prosinci otevřené rychlostní silnice R55. Bárta již dříve podpořil výstavbu obchvatů dopravou zatížených měst oproti nákladnému budování nových dálničních úseků, přesto je uvolnění prostředků na zbývající část otrokovického obchvatu nečekané.
„Bylo to velmi milé překvapení, když jsem se to tento týden dozvěděl. Myslím, že to je výsledek lobbování nás i politiků,“ řekl listu šéf zlínské pobočky Ředitelství silnic a dálnic ČR Karel Chudárek. „Projekt máme přitom hotový a potřebujeme už jen stavební povolení, abychom mohli začít. K tomu je ale nutné získat pozemky pro stavbu,“ dodal Chudárek.
Druhá část otrokovického obchvatu vyústí na okraji Napajedel na původní silnici. Úsek měří něco málo přes tři kilometry a na jeho trase budou čtyři mosty i dvě protihlukové stěny. Náklady jsou zhruba 940 milionů korun. Kdy ovšem peníze ministerstvo dodá, zatím není jasné.
Bártova koncepce, která řeší dopravní priority v republice, počítá podle MfD s výstavbou jihovýchodní části obchvatu v letech 2015 až 2018. Původně se s ním mělo začít už příští rok. Posunutý termín by se ale mělo podařit dodržet a možná i uspíšit.