Známky pro R6 nejsou, řidiči musí na „okresky“

Karlovy Vary – Nejhorší obavy západočeských řidičů se naplnily. Řada z nich nemůže vjet na čerstvě otevřenou a nově zpoplatněnou rychlostní silnici R6. Dálniční známky totiž v oblasti nejsou k dostání. Ministerstvo dopravy přitom trvá na poplatcích za využívání rychlostní silnice, která spojuje Karlovy Vary a Cheb, nemá však napojení na další dálniční komunikace v Česku ani Německu.

Otevření poslední části rychlostní silnice R6 mezi Karlovými Vary a Chebem mnoha řidičům paradoxně znepříjemnilo a prodloužilo cestování. Na rychlostní silnici, která byla dosud zadarmo, protože některé úseky byly otevřeny pouze v polovičním profilu, nelze vjet bez dálniční známky, které však prodejci v regionu rychle vyprodali.

Cesta po dokončené rychlostní silnici z krajského města do Chebu trvá zhruba dvacet minut, řidiči si mohou užívat klidné jízdy po bezpečné čtyřpruhové komunikaci s povolenou rychlostí až 130 kilometrů za hodinu. Jízda po nezpoplatněných silnicích je podstatně nebezpečnější a náročnější. Cesta po komunikacích druhé a třetí třídy trvá dvojnásobnou dobu a je o čtyři kilometry delší.

Stát však neumožní řidičům, kteří nesehnali dálniční známky, bezpečnější trasu využít. Výjimku ze zpoplatnění izolované R6 neudělí. „Ministerstvo dopravy jde spíše cestou odstraňování výjimek než cestou jejich zavádění. Nechceme diskriminovat ostatní v republice,“ uvedl mluvčí úřadu Martin Novák. Podobný názor mají i někteří krajští zastupitelé. „Pakliže se někdo pohybuje pouze mezi Chebem a Karlovými Vary, může využívat okresní silnice,“ odkázal zastupitel a bývalý hejtman Josef Pavel (ODS) řidiče na méně bezpečnou a pomalou trasu.

Většina zastupitelů, stejně jako starostové obcí u nové rychlostní komunikace, si však výjimku ze zpoplatnění pro R6 přeje. Poukazují na její izolovanost, mezi Karlovými Vary a prozatímním koncem další dokončené části R6 v Novém Strašecí je osmdesátikilometrová díra. Chebský konec je potom vzdálen přes dvacet kilometrů od křižovatky s nejbližší německou dálnicí, k české D5 je to potom od Chebu přes 50 kilometrů.

Krajskou výzvu ministerstvo přesto zřejmě oslyší. Vyhláškou, která určuje placené úseky silnic a dálnic, se bude zabývat až na podzim. I kdyby nakonec zastupitelům vyhovělo, budou muset západočeští řidiči za „svou“ rychlostní silnici platit nejméně půl roku.

2 minuty
Reportáž Marka Štětiny
Zdroj: ČT24

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

Hřib a Gregor se v Duelu ČT24 přeli o dopravě či politické kultuře

Podle nově zvoleného poslance za Motoristy Matěje Gregora jsou dopravní kolony často způsobené necitlivými zásahy politiků, „kteří nějakým způsobem nestrategicky naplánují nejrůznější odstávky“. Podle předsedy Pirátů a náměstka pražského primátora pro dopravu Zdeňka Hřiba vychází některé problémy v dopravě z pražského historického centra, které omezuje kapacitu silnic. Vyzývá proto k častějšímu využívání městské hromadné dopravy, do které se podle něj velmi investuje. V Duelu ČT24 moderovaném Janou Peroutkovou spolu diskutovali třeba také o elektromobilitě nebo tuzemské politické kultuře.
před 4 hhodinami

Po srážce aut na Olomoucku je jeden mrtvý a sedm zraněných

Večerní srážku dvou osobních aut na silnici u Křelova-Břuchotína na Olomoucku nepřežil jeden člověk. Dalších sedm lidí se zranilo, vyplývá z vyjádření krajských záchranářů a hasičů na síti X. Silnice II/365 byla kvůli odstraňování následků havárie a zjišťování příčin uzavřena, motoristé museli využívat objízdnou trasu.
8. 11. 2025Aktualizovánopřed 23 hhodinami

Referendum v Chebu přípravu průmyslového parku nezastavilo, přišlo málo lidí

Příprava Strategického podnikatelského parku v Chebu bude pokračovat. K referendu, které se ve městě konalo v sobotu, nepřišlo dost lidí. Volit přišlo jen 20,71 procenta oprávněných voličů, pro platnost referenda bylo potřeba podle zákona 35 procent. Z 22 912 voličů přišlo vyjádřit svůj názor 4745 lidí. Podle starosty Chebu Jana Vrby (ANO) ti, kteří proti záměru nemají větší výhrady, k referendu nepřišli. Příprava dle něj může dál pokračovat.
8. 11. 2025

Elektrokola a koloběžky v metru čeká zákaz

Praha od nového roku zakáže přepravu elektrických kol a koloběžek v metru. Obává se možného požáru třeba v tunelu, kde se oheň špatně likviduje a evakuace cestujících je složitá. Poučila se z podobných událostí v cizině – ve vagonu metra elektrokolo vzplálo například v Torontu, v Londýně zase podobný incident zavinila elektrokoloběžka. Nedovolenou přepravu těchto dopravních prostředků budou v Praze kontrolovat revizoři. Cestujícím za porušení bude hrozit pokuta až dva tisíce korun.
8. 11. 2025

Na Českolipsku uctili zádušní mší památku kardinála Duky

V Jablonném v Podještědí na Českolipsku dominikáni uctili památku zesnulého kardinála Dominika Duky. V tamní bazilice sv. Vavřince a sv. Zdislavy se dopoledne konala zádušní mše svatá, při které věřící poděkovali za jeho život. Duka zemřel v úterý ve věku 82 let. Pohřeb se bude konat v sobotu 15. listopadu v katedrále svatého Víta.
8. 11. 2025

Maturoval v krytu. Nejvíc stoletého Josefa Straku nabíjejí kamarádi

Jelikož otec Josefa Straky stavěl mosty, rodina se často stěhovala. Nakonec zakotvili v Brně, kde prožili druhou světovou válku i osvobození. Josefa v sedmnácti letech povolali na práce do Německa, maturitu skládal na konci války v krytu. Ze všeho, co ho v životě potkalo, se snažil vzít si něco pozitivního. Začátkem listopadu oslavil sté narozeniny. Dodnes ho prý nejvíc nabíjejí kamarádi a práce na zahradě.
8. 11. 2025

Speciální hlídka v Českých Budějovicích kontroluje čipování psů

V Českých Budějovicích zřídili speciální hlídku zaměřenou na majitele psů. Ta u nich s pomocí čtečky mikročipů kontroluje, zda mají zvířata očipovaná. Řada z nich totiž tuto povinnost, která se plní přibližně v šestém týdnu štěněte společně s prvním očkováním, nedodržuje. Ve správním řízení jim přitom hrozí pokuta až padesát tisíc korun. Za minulý rok strážníci ve městě zkontrolovali téměř tři tisíce psů.
8. 11. 2025

Rekonstrukce pražské Invalidovny může začít. Chybí už jen pokyn ministerstva

Obnova pražské Invalidovny s dostavbou moderní přístavby má začít v roce 2026. Projekt za více než dvě miliardy korun bude největší investiční akcí v historii Národního památkového ústavu. Ten má podporu nové vlády a nyní čeká už jen na souhlas ministerstva kultury, aby mohl vyhlásit tendr na dodavatele stavby. Veřejnosti by se Invalidovna mohla otevřít v roce 2030.
8. 11. 2025
Načítání...