V Liberci přibylo s jarem dopravních omezení, uzavřená je pro veškerý provoz část Sokolské ulice v centru, která je součástí krajské silnice. Neprůjezdná zůstane zhruba půl roku. Po objízdných trasách musí i autobusy městské dopravy. S dopravním omezením musí od pondělí řidiči počítat i v Doubské ulici, kde se rekonstruuje podchod pod tratí.
V Liberci je pro veškerou dopravu uzavřená část Sokolské ulice. Neprůjezdná bude půl roku
Uzavření Sokolské v pondělí dopoledne provoz v krajském městě výrazně nezkomplikovalo, zvýšený provoz a tvorba kolon se ale stejně jako loni na podzim dají čekat hlavně v odpolední špičce na Šaldově náměstí.
Zhruba tři sta sedmdesát metrů dlouhý úsek mezi křižovatkami se Zhořeleckou a Pastýřskou ulicí dostane nový povrch, přibudou stromy a pruhy pro cyklisty, úpravou projdou autobusové zastávky a prostory pro chodce. „Město Liberec na své náklady vybuduje parkování, chodníky a zeleň,“ uvedl náměstek hejtmana Jan Sviták (Starostové pro Liberecký kraj).
Kraj převede silnici na město
Sokolská ulice patří kraji, který ji ale na základě dohody po dokončení rekonstrukce převede městu. Ulice vede k Šaldovu náměstí a patří mezi dopravně nejvytíženější ve stotisícovém Liberci.
Původně byla Sokolská součástí hlavního tahu I/14, po dokončení rychlého spojení z Liberce na Jablonec nad Nisou, které z města odvedlo tranzitní dopravu, ji před třemi lety Ředitelství silnic a dálnic předalo Libereckému kraji.
Rekonstrukce přijde na více než šedesát milionů korun, z toho přes pětadvacet zaplatí kraj a čtyřicet město.
Uzavírka, která zkomplikuje dopravu hokejovým fanouškům
Uzavření části Sokolské není jediným omezením. Pro motoristy je uzavřený také úsek Doubské ulice od křižovatky s ulicemi Nákladní a Čechova, a to směrem do ulice 28. října a k hokejové aréně. Už v úterý to zkomplikuje dopravu fanoušků na čtvrtfinálový zápas hokejové ligy mezi Libercem a Spartou. „Do arény nadále půjde projet Doubskou ulicí z druhé strany od bývalého Baumaxu a sjezdem z přivaděče od Jablonce," řekla mluvčí radnice Jana Kodymová.
Prozatím otevřený zůstává podle mluvčí opravovaný průchod pro pěší pod tratí. Podchod z roku 1859 je původně propustkem, který měl sloužit k odvodu vody. Stavbaři ho teď zvýší z 1,85 metru na 2,5 metru, rozšíří ho na dvojnásobek a dostane i nové osvětlení. Práce na projektu za třiašedesát milionů korun potrvají do konce letošního roku.