Doprava v centru Havlíčkova Brodu již nekolabuje. Skončila nejproblematičtější část opravy křižovatky humpolecké a jihlavské silnice. Její kapacita je teď vyšší než dříve a navíc ji řídí chytré semafory, které by měly tvorbě přespříliš dlouhých kolon nadobro zabránit.
V centru Havlíčkova Brodu již nepostávají auta, skončila oprava problémové křižovatky
Křižovatka silnic I/34, I/38 a Dolní ulice je v Havlíčkově Brodě nejfrekventovanější a během léta byla také zdaleka nejproblematičtějším místem celého města. Fronty, které na ní začínaly, dosahovaly až do centra. Kromě křižovatky má novou podobu také most v jejím sousedství. Silnice, po které přijíždějí tisíce aut z centra, je tak mnohem širší. „To, co stálo v jednom jízdním pruhu na směr rovně a doleva, se teď rozdělí do dvou jízdních pruhů,“ nastínil vedoucí městského odboru dopravy Martin Stehno.
Práce na silnici skončily již v pátek odpoledne. Zprvu ale dopravu řídili policisté. Až od víkendu převzaly jejich roli nové semafory. Měly by zajistit co nejplynulejší provoz. „Detekční kamera snímá celý prostor a každé vozidlo. Dokáže vyhodnotit, kam chce jet a kolik vozidel tady je,“ popsal Martin Stehno, jak chytré semafory fungují.
Ačkoli za silnice první třídy odpovídá Ředitelství silnic a dálnic, nebyla státní příspěvková organizace jediná, která do oprav v Havlíčkově Brodě investovala. Složily se i Kraj Vysočina a město. „Nový most přijde všechny tři investory na 30 milionů korun,“ shrnula mluvčí krajského úřadu Jitka Svatošová. Práce ale se zajetím plného provozu na novém mostě a rekonstruované křižovatce ještě nekončí. Dělníci se pro další etapu přesunou na spodní části mostu a do koryta potoka.