U výstavby i rekonstrukcí tramvajových tratí v Praze budou hygienici posuzovat každý jednotlivý případ a celkovou dopravní situaci v místě. Nemělo by se tak stát, že by město muselo kvůli hlukovým limitům omezovat tramvajové spoje. Na společném jednání se na tom ve čtvrtek shodli zástupci Prahy a ministerstva zdravotnictví.
Praha kvůli hlukovým limitům o tramvaje nepřijde, hygienici posoudí každý případ zvlášť
Podle ministra zdravotnictví Miloslava Ludvíka (ČSSD), který je také zastupitelem hlavního města, by při velmi striktním uplatňování legislativy mohlo nastat to, že by se v Praze nemohly stavět nové tramvajové tratě a rekonstruovat stávající.
Toho se metropole obávala a uváděla, že hrozí rušení až 73 spojů. Obě strany si ale podle Ludvíka ve čtvrtek situaci vyjasnily a dohodly se na řešení.
„V oblasti nových tratí vítám postoj hygieny, že bude každá trať posuzována individuálně, a ne podle nějaké šablony. Bude se zohledňovat, co se v celém území odehraje,“ řekl primátorčin náměstek Petr Dolínek (ČSSD).
Například při výstavbě nové tratě na silnici, kde je nyní provoz automobilů i autobusů, nebudou hygienici posuzovat hluk z tramvají samostatně, ale v kontextu toho, že v místě díky nové trati ubude aut. Podobný přístup by měl platit i u rekonstrukcí stávajících tratí.
Praha nyní vyhodnotí, jak v posledních osmi letech snížila hlukovou zátěž z provozu tramvají. V příštích šesti měsících se také uskuteční odborné diskuse a na podzim případně přijdou zástupci Prahy s návrhy, jak by chtěli z pohledu tramvajové dopravy současné předpisy změnit.