Komplikace provázejí opravu železniční cesty mezi Jihlavou a Brnem. Přestože měla být polovina trati hotová už v listopadu a přes zimu se tam měly vrátit vlaky, hotovo stále není a cestující dál musí využívat náhradní autobusy. Ty ale v zimě často nabírají zpoždění.
Oprava železniční trati mezi Jihlavou a Brnem se protahuje. Náhradní doprava má v zimě problémy
Železniční stanice v Okříškách je už půl roku zásadním dopravním uzlem na trati mezi Brnem a Jihlavou. Cestující musejí přestupovat z vlaků do autobusů náhradní dopravy. Na čas dojede v zimě autobus málokdy. Na zasněžených silnicích se cesta autobusem může protáhnout i o dvacet minut. Autobusy na sebe musejí čekat.
„Autobus z Brna nabral zpoždění, pustili první vlak na České Budějovice a ten, co měl přijet, abychom my mohli odjet, pustit nemohli, aby se nekřižovaly,“ vysvětluje komplikace řidička náhradního autobusu Marcela Vánková. Problém připouštějí i České dráhy. „Jedná se o jednotlivé případy, řešíme je podle smluvních přepravních podmínek,“ říká mluvčí Českých drah Monika Bezuchová.
Oprava trati začala už v létě a úsek mezi Krahulovem a Náměští nad Oslavou měl být hotový do poloviny listopadu. Znovu se mělo začít až v březnu mezi Náměští a Zastávkou u Brna, místo toho se bude pracovat bez přestávky.
Největší zpoždění nabraly opravy u Vladislavi. Nejdřív se začaly uvolňovat kameny ze skály a padaly na trať, později se ukázalo, že je nestabilní i podloží pod ní. „Projekt nezahrnoval sanaci svahu. Situace není ideální s ohledem na silné mrazy, ale jsou to už dokončovací práce,“ řekla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová. Od března se dělníci přesunou blíž k Brnu. Kompletně by trať měla být hotová do prázdnin.