Oprava Libeňského mostu začne až příští jaro, dopravu zatím neomezí

Oprava Libeňského mostu nakonec začne až příští rok na jaře. Původně chtěl přitom magistrát zahájit práce již letos. Podle radního pro dopravu Adama Scheinherra je důvodem změna při vypisování tendrů. Až do roku 2022 podle něj nebudou na mostě žádná větší dopravní omezení. Celkem potrvá oprava Libeňského mostu pět let.

Původně magistrát chtěl začít s opravou Libeňského mostu v letošním roce. Radní Scheinherr zdržení vysvětlil změnou při vypisování veřejných zakázek.

„S mírným zpožděním počítáme na základě komplexního přístupu k celé opravě. Nebudeme zvlášť připravovat projekt opravy a zesílení pilířů a pak zbytku mostu. Rovnou uděláme velký projekt rekonstrukce celého Libeňského mostu,“ uvedl Scheinherr, podle kterého by rekonstrukce měla skončit v roce 2025. Nyní podle něj probíhá veřejná zakázka na projektanta rekonstrukce.

Řidiči po Libeňském mostě projedou bez větších dopravních omezení první dva roky oprav. První uzavírku pražský magistrát plánuje v roce 2022, kdy se rekonstrukce přesune i na klenby a horní část mostu.

Do té doby budou na spojnici Holešovic a Libně jen krátkodobé uzavírky spojené s běžnou údržbou. Ty probíhají již nyní – například letos na podzim dopravní omezení potrvá zhruba jeden den. Během něj dělníci opraví izolaci, vyčistí povrch mostu, provedou údržbu na provizorním podepření a vymění osvětlení.

„Sundáme ocelové držáky lamp z 80. let a na původní betonové kandelábry umístíme nová svítidla,“ vysvětluje Scheinherr. Podle něj se výměna svítidel před tím, než most projde celkovou rekonstrukcí, vyplatí. „Lampy, které jsou na mostě teď, mají vysokou energetickou spotřebu,“ dodal.

Část pražských politiků má ale k opravě výhrady. Myslí si, že rychlejší a levnější by bylo Libeňský most zbourat a nahradit novým. Upozorňují, že platné stavební povolení má Praha pouze na původně plánovanou demolici mostu, a nikoliv na jeho rekonstrukci. ODS požádala Komoru autorizovaných inženýrů, aby plán na opravu posoudila.

„Tvrzení o tom, že rekonstruovaný most bude stát méně na údržbě a že bude na srovnatelnou dobu jako most nový, se nám prostě nezdají pravděpodobná,“ tvrdí zastupitel Ondřej Martan (ODS). 

Libeňský most je v havarijním stavu. Loni v zimě ho magistrát na několik týdnů uzavřel. Město provoz na mostě obnovilo až poté, co jej stavbaři provizorně podepřeli. Stále tam však platí omezení rychlosti, zákaz potkávání tramvají a zákaz vjezdu vozidel nad šest tun.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

Renovuje se unikátní Baťův výtah ve zlínském mrakodrapu

Řemeslníci renovují Baťův výtah v budově 21 ve Zlíně, takzvaném Baťově mrakodrapu. Obnoví vnitřní i vnější části výtahu, vymalují šachtu a zajistí hloubkové čištění a ošetření podlahy v přilehlé expozici ve druhém podlaží. Práce, které přijdou na necelé tři miliony korun, potrvají do konce června. Do té doby bude unikátní pojízdná kancelář ředitele firmy Baťa Jana Antonína Bati pro návštěvníky uzavřena.
před 13 hhodinami

Soud poslal do vazby dva obviněné po zásahu na plzeňském úřadě

Okresní soud Plzeň-město poslal kvůli možnému ovlivňování svědků do vazby dva lidi obviněné v souvislosti se zásahem Národní centrály proti organizovanému zločinu (NCOZ) na krajském úřadě Plzeňského kraje. Informovala o tom okresní státní zástupkyně Ivana Hostašová. Obžalovaným hrozí až osmileté vězení.
před 14 hhodinami

Soud v kauze Stoka II potrestal dalšího podnikatele a jeho firmu

Městský soud v Brně ve čtvrtek v korupční kauze Stoka II uložil podnikateli Karlu Weiglovi a jeho firmě KWM PLUS peněžité tresty. Za zjednání výhody při zadání veřejné zakázky a účastenství ve formě pomoci soud podnikateli uložil trest 410 tisíc korun, firmě 300 tisíc. Při zakázkách brněnské Správy železnic dělali takzvaně křoví. Podnikatel i zmocněnec firmy přiznali vinu. Rozhodnutí zatím není pravomocné. Tresty ve věci soud ukládal už i dříve.
před 15 hhodinami

Někdo zřejmě otrávil čtyři vlky v Rychlebských horách

V Rychlebských horách na Jesenicku byli mezi únorem a dubnem nalezeni čtyři mrtví vlci. Pitvu zvířat provedli experti z Veterinární univerzity v Brně, podle nich šlo s největší pravděpodobností o otravu dosud nezjištěnou látkou, upřesnit by to měly toxikologické testy. Kvůli podezření, že vlci byli otráveni, podala Agentura ochrany přírody a krajiny (AOPK ČR) trestní oznámení.
před 17 hhodinami

Plodiny i ryby v okolí nehody v Hustopečích jsou v pořádku, prokázaly testy

V okolí havárie vlaku s benzenem u Hustopečí nad Bečvou na Přerovsku je možné pěstovat plodiny i lovit ryby kromě jednoho jezera. Vzorky zemědělské půdy tam neprokázaly zvýšenou přítomnost látek vznikajících z hoření benzenu a stopy benzenu neodhalily ani vzorky ryb z vod v okolí havárie s výjimkou jezera číslo 6, řekli ministr životního prostředí Petr Hladík (KDU-ČSL) a ředitel České inspekce životního prostředí Petr Bejček.
před 18 hhodinami

Na horách sněží, o víkendu bude oblačno

Přes Česko ve čtvrtek přejde studená fronta a ochladí se. Víkend bude velmi oblačný a při protrhání oblačnosti hrozí přízemní mrazíky, vyplývá z předpovědi Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ). V Jeseníkách a Krkonoších ve čtvrtek ráno teploty spadly pod nulu a začalo sněžit.
před 19 hhodinami

Řeku Smědou jako první v republice zpomalí příčné prahy

Příčné prahy mají zpomalit řeku Smědou v Bílém Potoce na Liberecku. Budou vůbec první v Česku. Řeku by měly mírnit při velké vodě a taky by měly zabránit vymílání jejího koryta. Usnadní i migraci ryb a dalších živočichů. Stavbu opatření zhruba za čtrnáct milionů zaplatí Povodí Labe. „Projektant čerpal inspiraci v alpských tocích a horských bystřinách na Madeiře,“ informoval mluvčí Povodí Labe Aleš Prokopec.
před 22 hhodinami

Auta je nesmí prorazit. V Liberty se opět rozjela výroba svodidel

Výroba svodidel se v huti Liberty po delší pauze znovu rozjela jako jedna z prvních. Svodidla je nutné nejprve vyválcovat, poté vytvarovat a nakonec pozinkovat. Pracovníci přitom nevyrábějí jen je samotná, ale vytvářejí také matematické modely, které jim pomáhají zjistit dopady srážky vozidel s těmito ochrannými prvky na silnicích. Vozidlo totiž nesmí prorazit žádný podélný prvek ani se dostat za svodidlo, vysvětlil konstruktér Radim Žídek, který jako jeden z mála v huti zůstal pracovat.
před 22 hhodinami
Načítání...