Na Trojskou lávku vjelo deset aut. Začaly zátěžové testy

Události v regionech (Praha): Na Trojské lávce začaly zátěžové testy (zdroj: ČT24)

Nová Trojská lávka v Praze již stojí, lidé na ni ale zatím nemohou – zato na ni vjela auta. Zatím začalo testování, které má zaručit, že ji nepotká osud její předchůdkyně, která se koncem roku 2017 zřítila. Spojnice Císařského ostrova a Troje by se měla otevřít veřejnosti letos v říjnu.

Nová Trojská lávka by měla kromě pěších unést i sanitku, která by přes ni mohla projíždět, kdyby to bylo potřeba. Zatěžkávací zkouška má potvrdit, že i takové vozidlo bez problémů unese. V úterý po poledni na ni proto postupně najelo deset aut o hmotnosti 3,5 a 4 tuny, což byla ale teprve první část testu.

Testy budou pokračovat ještě další dva dny. „Bude na lávku umístěn dynamický budič o hmotnosti jedné tuny, který bude vibrovat, a budou se zjišťovat frekvence v konstrukci lávky,“ přiblížil, co lávku čeká ve středu, městský radní pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě). Ve čtvrtek potom budou po lávce chodit skupiny lidí. „Zase se bude kontrolovat odezva konstrukce,“ dodal Scheinherr.

Zátěžová zkouška Trojské lávky
Zdroj: Vít Šimánek/ČTK

I kdyby zátěžové zkoušky dopadly výborně, lávka ještě nebude připravena k okamžitému otevření. Chybějí jí ještě přístupové cesty, elektroinstalace a osvětlení. „Do lávky se rovněž dávají speciální senzory, které ji budou monitorovat po celou její životnost,“ řekl radní.

Nová lávka se od té zřícené liší konstrukcí, ale i tím, že je širší a vyšší. Na délku měří 256 metrů, široká je čtyři metry.

V současnosti probíhá soud s projektantem původní lávky Jiřím Stráským a bývalým šéfem oddělení mostů Technické správy komunikací Antonínem Semeckým. Státní zástupce je viní, že za pád konstrukce nesou odpovědnost. Oba pochybení odmítli.

Při neštěstí, které se stalo 2. prosince 2017, utrpěli zranění čtyři lidé. Město je později odškodnilo.

Zátěžová zkouška Trojské lávky
Zdroj: Vít Šimánek/ČTK