Na jihu Čech začala stavba dalšího úseku D3, přibude osm kilometrů

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájilo stavbu dalšího úseku dálnice D3 v Jihočeském kraji. Nových osm kilometrů spojí Bošilec se Ševětínem. Jde už o třetí úsek D3 v její jihočeské části, který se letos začíná stavět, dohromady mají šestnáct kilometrů. Slavnostní zahájení stavby se zúčastnili i zástupci vlády, ŘSD a Jihočeského kraje. Řidiči by se po novém úseku mohli projet v roce 2018.

Původní předpokládaná cena stavby úseku mezi Bošilcem a Ševětínem byla více než dvě miliardy korun. Tendr ale částku snížil na 1,2 miliardy. „Dobrá zpráva také je, že ještě letos se nám podaří vyčerpat i evropské peníze. K tomu nám výstavba D3 pomůže,“ uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Příspěvek EU na tento úsek činí více než 80 procent z celkové částky.

Sobotka navíc počítá s tím, že i budoucí úseky D3 vzniknou hlavně díky podpoře z Evropské unie. „Urychlení výstavby D3 je jedna z vládních priorit,“ dodal. Letos v březnu začaly práce i na úseku Borek – Úsilné a Bošilec – Veselí nad Lužnicí. Také tyto části by měly být hotové v roce 2018. K propojení D3 s Českými Budějovicemi chybí ještě úsek mezi Ševětínem a Borkem. ŘSD nyní soutěží, kdo tuto poslední část postaví.

Rozestavěné úseky D3
Zdroj: ČT24

Výstavbu v úseku Bošilec – Veselí nad Lužnicí ale přibrzdily archeologické nálezy z éry od střední doby kamenné po 13. století. Podle ředitele ŘSD Jana Kroupy nelze úplně vyloučit zpoždění prací. „Nevíme, kdy archeologové svou činnost dokončí. Až na tomto základě přehodnotíme program prací a uvidíme, jaké to bude mít časové dopady,“ řekl.

Z D3 je zatím v provozu jen čtyřicet kilometrů

Dopravní koridor D3 má v budoucnu spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. Zatím je v provozu pouze čtyřicet kilometrů. Zprůjezdnit celou dálnici plánuje ministerstvo do roku 2025. „Ale naším záměrem je zvládnout to rychleji,“ poznamenal ministr dopravy Dan Ťok.

2 minuty
Na jihu Čech začala stavba dalšího úseku D3
Zdroj: ČT24

Ťokův resort už plánuje i středočeskou část D3. Do dvou let chce žádat o stavební povolení. Na dobré cestě je i vyjednávání o dálničním obchvatu Českých Budějovic. Počet sjezdů se sníží z pěti na tři, do budoucna by se ale mohl znovu rozšířit. Podle vlády jsou připravené peníze. Teď chybí jen dokončit výkupy pozemků.

Komplikace zůstávají u obchvatu Tábora

Jedinou komplikací tak zůstává obchvat Tábora. Uzavřený je už druhý rok kvůli sporům s majiteli sousedního motocentra. Těm se nelíbí, že je stavba připraví o příjezdovou cestu. Dohoda je zatím v nedohlednu.

Načítání...