Liberecký kraj zahájil kampaň na podporu technických profesí

Liberec - Liberecký kraj se rozhodl nalákat mladé lidi na technické profese a spustil speciální kampaň. V regionu je totiž řada firem, které mají problém najít technicky vzdělané pracovníky. Už čtyři roky neotevřela střední škola řemesel v Jablonci obor sklář. Podobné je to i v jiných profesích jako je soustružník, svářeč a klempíř.

„Tyto obory jsou v mnoha ohledech velmi náročné. Řada dětí při pohledu na provozy, kde by měly pracovat, odmítá nastoupit, nelíbí se to ani jejich rodičům,“ vysvětluje ředitel Střední školy řemesel a služeb v Jablonci nad Nisou Zdeněk Lufinka. Řada podniků má přitom trvalý nedostatek technicky vzdělaných pracovníků. Zatraktivnit tuto oblast se teď kraj rozhodl obří kampaní. Informační portál „Ano technice“ je určen rodičům, učitelům, firmám a hlavně žákům již od šesté třídy. „Už v té době se rozhodují, jestli půjdou na osmileté gymnázium, jestli se rozhodnou skutečně studovat jenom humanitní vědy, nebo zda se vrátí k technice. Je potřeba to skutečně nepodceňovat a začít se rozhodovat brzy,“ vysvětluje Luboš Marek, spoluautor kampaně.

Internetové stránky chtějí přiblížit techniku populárně zábavnou formou. Nechybí tam proto vědomostní testy a hry. Nabízí ale hlavně komplexní informace o kterémkoliv technickém oboru a uplatnění v něm. Dle informací Luboše Marka portál zdůrazňuje hlavně: „Co to obnáší být třeba autoelektrikářem, kdy se to dá studovat a kolik si takový člověk vydělává.“ Internetový portál ale není jedinou složkou kampaně: „Druhým výstupem je měsíčník, který bude kraj vydávat, a samozřejmě i neustálé informování veřejnosti o tom, jaké existují technické obory,“ uvádí Robert Gamba, vedoucí odboru školství v Libereckém kraji.

Kampaň na podporu technických oborů je podle kraje časově neomezená, měsíčně stojí 50.000 korun a je financována převážně z Evropské unie.

Načítání...