Představenstvo pražského dopravního podniku (DPP) jednalo při přidělení zakázky na servis souprav metra za 14,6 miliardy korun v souladu se zákonem. Usnesla se na tom ve středu dozorčí rada DPP. Přesto bude udělán nový externí posudek zakázky, oznámil primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha sobě). DPP zadal zakázku prostřednictvím jednacího řízení bez uveřejnění, tedy bez veřejné soutěže, firmě Škoda Transportation.
Tendr na servis souprav metra je podle představenstva podniku v pořádku, přesto ho prověří audit
Tendr kritizovala v uplynulém týdnu opozice i Spojené síly pro Prahu (TOP 09 a STAN), které vládnou s Piráty a Prahou sobě, a požadovaly odchod generálního ředitele Petra Witowského i náměstka pro dopravu Scheinherra. Oba pochybení odmítli.
Dozorčí rada se ve středu usnesla, že představenstvo v čele s Witowským jednalo v souladu se zákonem i stanovami podniku. S usnesením souhlasila až na jednoho člena celá dozorčí rada. V zápise je rovněž uvedeno, že dozorčí rada byla o zakázce informována standardně. „Bylo to (rozhodnutí představenstva) profesionální a konstruktivní, a to je vždycky ta nejefektivnější cesta,“ uvedl Scheinherr.
Na jednání byli přítomni zástupci právních kanceláří, kteří vyloučili možnost otevřeného výběrového řízení. Podnik by v něm totiž musel zveřejnit kompletní dokumentaci, kterou ale nevlastní, a hrozila by mu tak žaloba. V pondělí to řekl také Witowski.
Dozorčí rada se přesto rozhodla, že nechá vypracovat ještě jeden nezávislý posudek. „Audit nyní představenstvo zadá některé z renomovaných mezinárodních auditorských společností, která se dosud k této zakázce nevyjadřovala,“ uvedl Scheinherr.
O personálních změnách ve vedení podniku ve středu představenstvo nejednalo.
Podnik provozuje kromě souprav od Škody Transportation také vlaky Siemens, u kterých byla obdobná zakázka na servis bez většího rozruchu uzavřena v roce 2018. Nyní už žádná podobná zakázka na servis v plánu není, DPP nicméně připravuje tendr na nákup nových souprav metra, které se mají obejít bez strojvedoucího. Budou jezdit na nové lince D.
DPP provozuje na třech linkách metra 61 stanic. Roční provoz podzemní dráhy vyjde na několik miliard korun. DPP je největší městskou firmou a zaměstnává skoro 11 tisíc lidí. Praha dotuje DPP více než 13 miliardami korun ročně.