Ceny uvedené u regálů marketů bývají často jiné, než ty u pokladny

Hradecko – Česká obchodní inspekce se zaměřila na podivné praktiky některých supermarketů. Ne vždy se totiž ceny zboží uvedené na regálech shodují s těmi u pokladen. Dlouhodobě na to poukazují samotní zákazníci. Zástupci většiny řetězců odmítají, že by šlo o úmyslné navyšování cen.

Zboží zakoupené v akci nebo ve slevě nemusí nutně znamenat nižší cenu, přestože ji supermarkety garantují na visačkách. Takové jsou zkušenosti zákazníků i opakované kontroly obchodní inspekce, jak potvrdil ředitel ČOI Hradec Králové Karel Nohejl.

Na kontrolu inspektoři zamířili i do chrudimského Tesca. V regálech narazili na špatně označené zboží. S rozdílnými cenami u pokladen a v regálech měla zkušenost většina oslovených zákazníků. Karel Nohejl informoval, že pokuty v podobných případech mohou činit desetitisíce korun.

2 minuty
Reportáž Michala Klokočníka
Zdroj: ČT24

Vyjádření firmy Tesco se Česká televize po opakovaných žádostech nedočkala, jiné se omezily na textové prohlášení. Značení v regálech a u pokladen pečlivě kontrolují. Pokud zákazník objeví chybný údaj, má se prý obrátit na oddělení informace s tím, že mu bude rozdíl vždy dorovnán.

Kontroly v supermarketech má v letošním roce pod patronátem královéhradecký inspektorát. Větší či menší pochybení prověrky potvrdily u každého druhého obchodního řetězce.

Načítání...